Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları
Ders Kodu: OÖÖ327
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Bu derste erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörlerle ilgili bilgi kazandırmak amaçlanmıştır. Böylece öğretmen adaylarının bu döneme uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilecek yeterliğe gelmesi sağlanmaya çalışılacaktır.

Özet İçerik

Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Emine İNCİ
Öğrenme Çıktıları
1.Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri bilir.
2.Erken çocukluk döneminde öğrenmeyle ilgili yaklaşımları bilir.
3.Erken çocukluk döneminde öğrenmeyle ilgili yaklaşımları değerlendirir.
4.Erken çocukluk döneminde öğrenme için uygun ortamlar hazırlayabilir.
5.5. Erken çocukluk döneminde öğrenme için farklı yaklaşımlara göre etkinlikler hazırlayabilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Gürol, A. (Çev. Edt.). (2018). Erken çocuklukta öğrenme yaklaşımları. Istanbul: Efe Akademi.
2.Schunk, D. H. (2011) (Çev.) Öğrenme Teorileri: Eğitimsel Bir Bakışla. Ankara: Nobel.
3.Ekinci, B. (Çev. Edt.). (2012). Erken çocukluk döneminde gelişim ve öğrenmenin değerlendirilmesi ve desteklenmesi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Ders içeriğinin ve planının incelenmesi
2. Hafta - Teorik
Öğrenme ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi özelliklerine genel bir bakış
4. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemine uygun etkili öğrenme ortamlarının özellikleri
5. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemine uygun etkili öğrenme ortamlarının özellikleri
6. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi öğrenme yaklaşımları
7. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi öğrenme yaklaşımları
8. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi öğrenme yaklaşımları (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi öğrenme yaklaşımlarının karşılaştırmalı incelenmesi
10. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi öğrenme yaklaşımlarının karşılaştırmalı incelenmesi
11. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitim programının farklı öğrenme yaklaşımları açısından incelenmesi
12. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitim programının farklı öğrenme yaklaşımları açısından incelenmesi
13. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemine uygun etkili öğrenme ortamları planlama
14. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemine uygun etkili öğrenme ortamları planlama
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140342
Ödev66142
Bireysel Çalışma66142
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
3
3
4
4
4
4
3
3
5
OÇ-2
5
3
3
4
5
5
4
4
3
4
OÇ-3
5
3
4
5
5
5
5
4
3
5
OÇ-4
5
3
4
5
5
4
5
3
3
4
OÇ-5
5
3
4
5
5
5
5
5
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026