Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi
Ders Kodu: OÖÖ223
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 6
Amaç

Öğretmen adaylarının fen eğitiminin okul öncesi dönemde önemini kavramalarını sağlama. Öğretmen adaylarının bilimsel süreç becerilerini destekleyebilecek özellikte fen etkinlikleri planlayabilme ve uygulayabilme yeterliği kazanmalarını sağlama.

Özet İçerik

Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood Science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Duriye Esra ANGIN
Dr. Öğr. Üyesi Nisa BAŞARA BAYDİLEK
Öğrenme Çıktıları
1.Erken çocukluk fen eğitiminde kavram yanılgılarını bilir.
2.21. yüzyıl becerilerini bilir.
3.Erken çocukluk fen eğitiminde bilimsel süreç becerilerini bilir.
4.Erken çocukluk fen eğitiminde öğretmenin rolünü bilir.
5.Planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde dikkat edilmesi gereken ögeleri (çocuğa ait özellikler, uygulanmakta olan okul öncesi eğitim programının özellikleri, yöntem ve teknik, materyal seçimi, eğitim ortamı vb.) bilir.
6.Günlük planının ögelerini göz önüne alarak fen çalışmalarını planlar.
7.Günlük planının ögelerini göz önüne alarak planlanan fen çalışmalarını hakkında görüşlerini sunar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Akman, B., Uyanık Balat, G. Ve Yıldız, T. G. (2017). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
2.Kandır, A., Yaşar, M. C. ve Tuncer, N. (2011). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. İstanbul: Morpa Yayıncılık.
3.Topçu, M. S. ve Özkan B. (Edt). (2018). Erken çocuklukta fen eğitimi. İstanbul: Efe Akademi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi, okulöncesi eğitim programı açısından fen etkinlikleriFen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri-giriş
2. Hafta - Teorik
Bilimsel süreç becerileriBilimin doğası
3. Hafta - Teorik
Temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması
4. Hafta - Teorik
Temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması/okulöncesi eğitim programı açısından konunun incelenmesi
5. Hafta - Teorik
Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri
6. Hafta - Teorik
Fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri
7. Hafta - Teorik
Okulöncesi eğitim programında fen etkinliklerinin yeri
8. Hafta - Teorik
Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda) (ARA SINAV)
9. Hafta - Teorik
Fen etkinlikleri planlama ve uygulama ve değerlendirme
10. Hafta - Teorik
Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme
11. Hafta - Teorik
Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme
12. Hafta - Teorik
Fen etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme
13. Hafta - Teorik
Fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi
14. Hafta - Teorik
Fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140342
Ara Sınav104242
Dönem Sonu Sınavı106464
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)148
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
4
4
5
2
5
3
4
OÇ-2
5
4
5
5
5
5
4
2
4
3
OÇ-3
5
4
3
5
4
3
3
2
OÇ-4
5
5
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-5
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-6
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-7
5
4
5
5
5
5
5
5
5
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026