
| Ders Kodu | : OÖÖ227 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler ve ortam özelliklerini açıklama, program etkinliklerini ve kullanılacak formları bilme, aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme
Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.
| Doç. Dr. Duriye Esra ANGIN |
| 1. | Okul öncesi eğitim programının amaçlarını ve temel ilkelerini bilir. |
| 2. | Beceri, süreç bileşeni, öğrenme ve alt öğrenme çıktılarını bilir. |
| 3. | Okul öncesi eğitim programında yer verilen alan becerilerini bilir. |
| 4. | Sosyal-duygusal öğrenme becerilerini, kavramsal becerileri, eğilimleri, Erdem-Değer-Eylem Modeli’ni, okuryazarlık becerilerini, kavramları, okul öncesi eğitimde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini ve eğitim programında farklılaştırmayı bilir. |
| 5. | Okul öncesi eğitim programının planlanması ve uygulanmasını, okul öncesi eğitimde oyunu, aylık eğitim planını, günlük planı, güne başlama zamanını, etkinlik çeşitlerini ve aile/toplum katılımı etkinliklerini bilir. |
| 6. | Okul öncesi eğitim programında çocuğu tanıma, değerlendirme ve raporlamayı bilir. |
| 7. | Eğitim ortamının özelliklerini bilir. |
| 1. | MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı. https://tymm.meb.gov.tr/upload/program/2024programokuloncesiOnayli.pdf |
| 2. | Gürkan, T. (2015). Okul öncesi eğitim programlarının genel özellikleri ile kazanım ve göstergeler. Köksal Akyol, A. (Ed). Her yönüyle okul öncesi eğitim – 15: Okul öncesi eğitim programları içinde (ss.34-60). Ankara: Hedef CS Basın Yayın. |
| 3. | Aral, N. ve Can Yaşar, M. (2015). 36-72 aylık çocuklar için eğitim programı. Köksal Akyol, A. (Ed). Her yönüyle okul öncesi eğitim – 15: Okul öncesi eğitim programları içinde (ss.59-76). Ankara: Hedef CS Basın Yayın. |
| 4. | Aral, N., Kandır, A. ve Can Yaşar, M. (2011). Okul öncesi eğitim ve okul öncesi eğitim programı. (Geliştirilmiş IV. Baskı). İstanbul: YA-PA. |
| 5. | Kandır, A., Özbey, S., İnal, G.(2010). Okulöncesi Eğitimde Kuramsal Temeller, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları |
| 6. | MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı Türkçe Alanı Öğretmen Kılavuz Kitabı. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/turkce-alani.pdf |
| 7. | MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı Türkçe Alanı Öğretmen Kılavuz Kitabı. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/sosyal-alan.pdf |
| 8. | MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı Sosyal Duygusal Öğrenme becerileri ve Değerler Öğretmen Kılavuz Kitabı. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/sosyal-duygusal-ogrenme-becerileri.pdf |
| 9. | MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı Sanat Alanı Öğretmen Kılavuz Kitabı. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/sanat-alani.pdf |
| 10. | MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı Müzik Alanı Öğretmen Kılavuz Kitabı. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/muzik-alani.pdf |
| 11. | MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı Matematik Alanı Öğretmen Kılavuz Kitabı. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/matematik-alani.pdf |
| 12. | MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı Fen Alanı Öğretmen Kılavuz Kitabı. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/fen-alani.pdf |
| 13. | MEB. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Okul Öncesi Eğitim Programı Hareket ve Sağlık Alanı Öğretmen Kılavuz Kitabı. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/hareket-ve-saglik-alani.pdf |
| 14. | MEB. (2024). 3 Yaş Çekirdek 1. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/etkinlik_3_1.pdf |
| 15. | MEB. (2024). 4 Yaş Çekirdek 2. https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/etkinlik_4_2.pdf |
| 16. | MEB. (2024). 5 Yaş Çekirdek 3.https://tymm.meb.gov.tr/upload/kitap/etkinlik_5_3.pdf |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 1 | 0 | 3 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 32 | 32 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 48 | 48 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
OÇ-4 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 |
OÇ-6 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 |
OÇ-7 | 3 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 |