Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Karakter ve Değer Eğitimi
Ders Kodu: OÖÖ429
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Dersin amacı karakter ve değer eğitiminin kavramsal çerçevesini kavrayıp örnek uygulamalar planlamaktır.

Özet İçerik

Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ayşe ÖZTÜRK SAMUR
Öğrenme Çıktıları
1.Karakter ve değer eğitiminin kavramsal çerçevesini bilir.
2.Karakter ve değer eğitiminin Türkiye ve Dünyadaki uygulamalarını bilir.
3.Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı hazırlar.
4. Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı uygular.
5.Karakter ve değer eğitimi etkinliklerini değerlendirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Bir Eğitim Mucizesi (Summerhill Okulu) http://www.summerhillschool.co.uk
2.Perese: Karakter Okulu Öğretmen Kitapları, Nobel Yayın Dağıtım
3.Ekşi, H., Gökçegöz-Karatekin, N., Durmuş, A., Otrar, M., Yıldırım, P.Helik (2011) Karakter Okulu Aile Kitapları, Nobel Yayın Dağıtım
4.Öztürk Samur, A. (2016). Değerler Eğitimi. Ed. Mevlüt Gündüz. İçinde Erken Çocukluk Döneminde Değer Eğitimi, Maya Akademi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Karakter ve değer Eğitiminin Kavramsal Çerçevesi
2. Hafta - Teorik
Karakter ve değer Eğitiminin Önemi
3. Hafta - Teorik
Karakter ve değer Eğitiminin Temelleri
4. Hafta - Teorik
Dünya da karakter ve değer eğitimi uygulamaları
5. Hafta - Teorik
Dünya da karakter ve değer eğitimi uygulamaları
6. Hafta - Teorik
Türkiye de karakter ve değer eğitimi uygulamaları
7. Hafta - Teorik
Türkiye de karakter ve değer eğitimi uygulamaları
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Karakter ve değer eğitimi etkinliklerinin planlanması (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Karakter ve değer eğitimi etkinliklerinin planlanması
10. Hafta - Teorik
Karakter ve değer eğitimi etkinliklerinin sunulması
11. Hafta - Teorik
Karakter ve değer eğitimi etkinliklerinin sunulması
12. Hafta - Teorik
Karakter ve değer eğitimi etkinliklerinin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanması
13. Hafta - Teorik
Karakter ve değer eğitimi etkinliklerinin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanması
14. Hafta - Teorik
Aktivite uygulamalarının sunumu
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Uygulama1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Ödev60212
Okuma30515
Bireysel Çalışma3026
Ara Sınav101212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)73
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
4
3
3
3
4
3
2
3
3
OÇ-2
4
4
3
3
3
3
2
2
3
3
OÇ-3
4
4
4
4
5
3
3
3
3
3
OÇ-4
5
5
5
5
3
3
5
4
3
4
OÇ-5
4
5
4
5
3
3
3
3
4
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026