
| Ders Kodu | : OÖÖ429 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Dersin amacı karakter ve değer eğitiminin kavramsal çerçevesini kavrayıp örnek uygulamalar planlamaktır.
Kavramsal çerçeve: Karakter, kişilik/şahsiyet, değer, erdem, ahlak, huy, mizaç vd.; karakter gelişimi ve eğitimi; karakter gelişiminde ve eğitiminde aile, çevre ve okul; değerlerin tanımı ve sınıflandırılması; değerlerin kaynakları ve bireysel, toplumsal, kültürel, dini, ahlaki temelleri; karakter ve değer eğitimi yaklaşım ve uygulamaları; karakter ve değer eğitiminde kültürlerarası farklılaşma ve birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; karakter/değer eğitiminde öğretim yöntemleri ve teknikleri; modern ve çok kültürlü toplumlarda değerler krizi ve eğitim; insani-kültürel kalkınma sürecinde değer eğitimi; Türk eğitim ve kültür tarihinden değer eğitimiyle ilgili örnekler, Türkiye’de değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.
| Prof. Dr. Ayşe ÖZTÜRK SAMUR |
| 1. | Karakter ve değer eğitiminin kavramsal çerçevesini bilir. |
| 2. | Karakter ve değer eğitiminin Türkiye ve Dünyadaki uygulamalarını bilir. |
| 3. | Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı hazırlar. |
| 4. | Karakter ve değer eğitimi için öğretim planı uygular. |
| 5. | Karakter ve değer eğitimi etkinliklerini değerlendirir. |
| 1. | Bir Eğitim Mucizesi (Summerhill Okulu) http://www.summerhillschool.co.uk |
| 2. | Perese: Karakter Okulu Öğretmen Kitapları, Nobel Yayın Dağıtım |
| 3. | Ekşi, H., Gökçegöz-Karatekin, N., Durmuş, A., Otrar, M., Yıldırım, P.Helik (2011) Karakter Okulu Aile Kitapları, Nobel Yayın Dağıtım |
| 4. | Öztürk Samur, A. (2016). Değerler Eğitimi. Ed. Mevlüt Gündüz. İçinde Erken Çocukluk Döneminde Değer Eğitimi, Maya Akademi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Uygulama | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 6 | 0 | 2 | 12 |
| Okuma | 3 | 0 | 5 | 15 |
| Bireysel Çalışma | 3 | 0 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 12 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 73 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |