Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi
Ders Kodu: OÖÖ225
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Bu dersin amacı, matematik eğitimine temel oluşturan öğrenme kuramlarını kavratmak ve okul öncesi dönemde matematikle ilgili temel kavramların hangi yöntem ve tekniklerle öğretileceğine ilişkin uygulamalar yapabilme becerisi kazandırmaktır.

Özet İçerik

Bu derste, matematiksel düşünmenin okul öncesi eğitimdeki yeri ve önemi ele alınır. Matematiğin zeka, cinsiyet ve toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkisi incelenir. Erken çocukluk döneminde matematiksel düşünmenin gelişimi ve bu gelişimi destekleyen farklı yaklaşımlar tartışılır. Matematik kavramlarının öğretiminde dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri ve sezgisel matematik kavramı açıklanır. Okul öncesi dönemde kazandırılması hedeflenen temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme kavramları, temel geometrik şekiller vb.) ele alınır ve bu kavramlara yönelik etkinlik örnekleri oluşturulur.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Galip GENÇ
Prof. Dr. Cumali ÖKSÜZ
Öğrenme Çıktıları
1.Matematik eğitimine temel oluşturan öğrenme kuramlarını açıklar.
2.Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişim sürecini açıklar.
3.Erken çocuklukta matematik öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri tanımlar.
4.Okul öncesi eğitim programına uygun matematik etkinlikleri planlar ve uygular.
5.Temel matematik kavramlarına yönelik özgün etkinlik örnekleri geliştirir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Akman, B. (Edt). (2012). Okul öncesi matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
2.Altun, Murat (2005). (2005) Matematik Öğretimi. Bursa. Erkam Matbaacılık
3.Geylani, H. ve Bayram, S. (2012). Okul öncesi matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Matematik öğretiminin temelleri-Öğrenme kuramları
2. Hafta - Teorik
Matematik öğretiminin temelleri-Öğrenme kuramları
3. Hafta - Teorik
Matematik nedir? Matematik Öğretiminin Esasları
4. Hafta - Teorik
Matematiksel düşüncenin yeri ve önemi,
5. Hafta - Teorik
Matematiksel düşüncenin matematiğin, zeka, cinsiyet, toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkileri,
6. Hafta - Teorik
Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişimi ve geliştirilmesi ile ilgili farklı yaklaşımlar
7. Hafta - Teorik
Matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri
8. Hafta - Teorik & Uygulama
Matematik kavramlarının öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Sezgisel matematiğin tanımı
10. Hafta - Teorik
Okul öncesinde kazandırılabilecek temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme ile ilgili kavramlar, temel geometrik şekiller vb.)
11. Hafta - Teorik
Sayı, sayma ve çokluk kavramlarına ilişkin etkinliklerin hazırlanması
12. Hafta - Teorik
Sayı, sayma ve çokluk kavramlarına ilişkin etkinliklerin hazırlanması
13. Hafta - Teorik
Doğal sayıların öğretimine ilişkin etkinliklerin hazırlanması
14. Hafta - Teorik
Ölçme kavramına ilişkin etkinliklerin hazırlanması
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders143384
Okuma101120
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
3
4
4
4
2
3
3
OÇ-2
4
3
3
4
3
2
2
2
3
OÇ-3
4
3
4
5
4
2
2
2
4
OÇ-4
5
4
4
5
4
4
3
4
OÇ-5
4
4
4
5
4
4
3
3
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026