
| Ders Kodu | : OÖÖ225 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı, matematik eğitimine temel oluşturan öğrenme kuramlarını kavratmak ve okul öncesi dönemde matematikle ilgili temel kavramların hangi yöntem ve tekniklerle öğretileceğine ilişkin uygulamalar yapabilme becerisi kazandırmaktır.
Bu derste, matematiksel düşünmenin okul öncesi eğitimdeki yeri ve önemi ele alınır. Matematiğin zeka, cinsiyet ve toplumsal değerler gibi değişkenlerle ilişkisi incelenir. Erken çocukluk döneminde matematiksel düşünmenin gelişimi ve bu gelişimi destekleyen farklı yaklaşımlar tartışılır. Matematik kavramlarının öğretiminde dikkate alınması gereken temel öğretim ilkeleri ve sezgisel matematik kavramı açıklanır. Okul öncesi dönemde kazandırılması hedeflenen temel matematiksel kavramlar (sayı sayma, çokluk, doğal sayılarla işlemler, ölçme kavramları, temel geometrik şekiller vb.) ele alınır ve bu kavramlara yönelik etkinlik örnekleri oluşturulur.
| Dr. Öğr. Üyesi Galip GENÇ |
| Prof. Dr. Cumali ÖKSÜZ |
| 1. | Matematik eğitimine temel oluşturan öğrenme kuramlarını açıklar. |
| 2. | Okul öncesi dönemde matematiksel düşünmenin gelişim sürecini açıklar. |
| 3. | Erken çocuklukta matematik öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikleri tanımlar. |
| 4. | Okul öncesi eğitim programına uygun matematik etkinlikleri planlar ve uygular. |
| 5. | Temel matematik kavramlarına yönelik özgün etkinlik örnekleri geliştirir. |
| 1. | Akman, B. (Edt). (2012). Okul öncesi matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
| 2. | Altun, Murat (2005). (2005) Matematik Öğretimi. Bursa. Erkam Matbaacılık |
| 3. | Geylani, H. ve Bayram, S. (2012). Okul öncesi matematik eğitimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Okuma | 10 | 1 | 1 | 20 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 126 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | ||
OÇ-2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | |
OÇ-3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 | |
OÇ-4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | ||
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | |