Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çocukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi
Ders Kodu: OÖÖ492
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini ve Orff aletlerini kullanarak ve bunlarla ilgili planlama, uygulama ve değerlendirme konuları ile ilgili bilgi kazandırmak

Özet İçerik

Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; Eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Evin ERDEN TOPOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1.Öğrenciler müziğe ilişkin temel kavramları bilir ve açıklar
2.Öğrenciler müziğe ilişkin temel kavramların gelişim alanları ile ilişkisini hakkında farkındalığa sahip olur.
3.Öğrenciler Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme etkinliklerini bilir ve uygular.
4.Öğrenciler okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlar ve uygular.
5.Öğrenciler Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini değerlendirme konusunda bilgiye sahiptir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Erol, O. & Koçak Ojala, K.(2015). Karenela Sepeti. Ankara: Eğiten Kitap.
2.Çalık Çetin, G. (2013). Okul Öncesinde Etkinliklerle Müzik Eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık
3.Toksoy, A. C. (2014). Orff Yaklaşımı - Elementer Müzik ve Hareket Eğitimine Giriş. İstanbul: İTÜ Vakfı Yayınları.
4.Sun, M. & Seyrek, H. (1993).Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: Mey Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi,
2. Hafta - Teorik
Müziğe ilişkin temel kavramların gelişim alanları ile ilişkisi;
3. Hafta - Teorik
Eğitim ortamı düzenleme,
4. Hafta - Uygulama
Ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları
5. Hafta - Uygulama
Yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü,
6. Hafta - Uygulama
Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme
7. Hafta - Uygulama
Orff yaklaşımı ile dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Orff aletlerini kullanabilme (Ara Sınav)
9. Hafta - Uygulama
Orff aletlerini kullanabilme
10. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri uygulama
11. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri uygulama
12. Hafta - Teorik
Okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinliklerini değerlendirme
13. Hafta - Teorik
Tartışma, Araştırma ve Sunum
14. Hafta - Dönem Sonu Sınavı (Final)
Tartışma, Araştırma ve Sunum
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Ara Sınav104040
Dönem Sonu Sınavı106060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
3
2
3
2
3
3
3
3
2
3
OÇ-2
4
4
4
4
4
3
4
3
2
3
OÇ-3
4
4
4
4
4
4
4
3
3
4
OÇ-4
4
4
4
4
4
4
4
3
3
4
OÇ-5
4
4
4
4
4
4
4
3
3
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026