Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çocuğu Tanıma ve Değerlendirme
Ders Kodu: OÖÖ325
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Öğretmen adaylarının çocuğu tanımanın önemini fark etmesi ve etkili biçimde çocuğu tanıma tekniklerini kullanabilmesidir.

Özet İçerik

Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Nisa BAŞARA BAYDİLEK
Öğrenme Çıktıları
1.Çocuğun gelişimsel özelliklerini tanır.
2. Çocuğun gelişimini değerlendirir.
3.Tanıma ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır.
4.Değerlendirme sonuçları ile ilgili rapor hazırlayabilir.
5.Değerlendirme sürecinde farklı meslek dalları içindeki rolünü bilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Snow, E., C and Van Hemel, B., S., (Eds.), (2008). Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
2. Hafta - Teorik
Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
3. Hafta - Teorik
Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirme
4. Hafta - Teorik
Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar
5. Hafta - Teorik
Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri
6. Hafta - Teorik
Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri
7. Hafta - Teorik
Görüşme Tekniği
8. Hafta - Teorik
Görüşme Tekniği (Ara Sınav)
9. Hafta - Teorik
Çocuklara yönelik anket tekniği
10. Hafta - Teorik
Çocukları tanımaya yönelik testler
11. Hafta - Teorik
Standart testler(AGDE; GEÇDA, DENVER II vb.)
12. Hafta - Teorik
Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü
13. Hafta - Teorik
Vaka analizi
14. Hafta - Teorik
Vaka analizi
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140342
Ödev100330
Bireysel Çalışma1044
Ara Sınav101010
Dönem Sonu Sınavı101515
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)101
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
2
2
4
4
3
5
3
3
4
OÇ-2
4
1
3
5
4
2
5
3
2
4
OÇ-3
4
1
4
4
5
3
5
3
2
4
OÇ-4
3
1
3
3
4
2
5
3
2
3
OÇ-5
2
3
3
3
4
3
4
4
5
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026