
| Ders Kodu | : OÖÖ325 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Öğretmen adaylarının çocuğu tanımanın önemini fark etmesi ve etkili biçimde çocuğu tanıma tekniklerini kullanabilmesidir.
Çocuğu tanımanın amacı ve önemi; farklı açıdan çocukları tanıma, çocukları tanıma ilkeleri, çocukları tanımada kullanılan teknikler ve özellikleri (gözlem, olay kaydı, bireysel görüşme, ev ziyaretleri); erken çocuklukta kullanılan testler (gelişim testleri, projektif testler, zekâ testleri); çocuğu oyun ve resim yoluyla tanıma; portfolyo (gelişim dosyası) ve dökümantasyon.
| Dr. Öğr. Üyesi Nisa BAŞARA BAYDİLEK |
| 1. | Çocuğun gelişimsel özelliklerini tanır. |
| 2. | Çocuğun gelişimini değerlendirir. |
| 3. | Tanıma ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır. |
| 4. | Değerlendirme sonuçları ile ilgili rapor hazırlayabilir. |
| 5. | Değerlendirme sürecinde farklı meslek dalları içindeki rolünü bilir. |
| 1. | Snow, E., C and Van Hemel, B., S., (Eds.), (2008). Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 10 | 0 | 3 | 30 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 0 | 4 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 10 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 15 | 15 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 101 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 |
OÇ-4 | 3 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 |
OÇ-5 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 |