
| Ders Kodu | : OÖÖ486 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı çocukların olumlu ve olumsuz davranışlarını belirleme, olumlu davranışları desteklemeye ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme ve çocukların davranışlarını olumlu etkileyen ev ve okul ortamlarını düzenleme.
Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme.
| Öğr. Gör. Selcen AYDOĞAN |
| 1. | Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme |
| 2. | Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme |
| 3. | Çocukların davranışlarını olumlu etkileyen eğitim ortamları düzenleme |
| 4. | Olumlu davranışların pekiştirilmesi için ev ortamlarını düzenleme |
| 5. | Olumlu davranışların pekiştirilmesi için okul ortamlarını düzenleme |
| 1. | Tatar, N. 2017. Doğumdan Altı Yaşına Çocukta Görülen Davranışlar ve Eğitimi. Karınca Yayınları |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 2 | 2 | 52 |
| Okuma | 1 | 1 | 15 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 20 | 21 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 |