Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çocukta Davranış Yönetimi
Ders Kodu: OÖÖ486
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Bu dersin amacı çocukların olumlu ve olumsuz davranışlarını belirleme, olumlu davranışları desteklemeye ve olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme ve çocukların davranışlarını olumlu etkileyen ev ve okul ortamlarını düzenleme.

Özet İçerik

Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Selcen AYDOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1.Olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme
2.Olumlu davranışları desteklemeye yönelik teknikleri öğrenme
3.Çocukların davranışlarını olumlu etkileyen eğitim ortamları düzenleme
4.Olumlu davranışların pekiştirilmesi için ev ortamlarını düzenleme
5.Olumlu davranışların pekiştirilmesi için okul ortamlarını düzenleme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Tatar, N. 2017. Doğumdan Altı Yaşına Çocukta Görülen Davranışlar ve Eğitimi. Karınca Yayınları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin tanıtılması
2. Hafta - Teorik
Çocukta davranış problemleri nelerdir?
3. Hafta - Teorik
Çocukta davranış problemleri nelerdir?
4. Hafta - Teorik
Çocukta davranış problemleri tanılama yöntemleri nelerdir?
5. Hafta - Teorik
Çocukta davranış problemleri tanılama yöntemleri nelerdir?
6. Hafta - Teorik
Çocuktaki olumsuz davranışların yönetimi nasıl sağlanır?
7. Hafta - Teorik
Çocuktaki olumsuz davranışların yönetimi nasıl sağlanır?
8. Hafta - Ara Sınav (Vize)
Çocuklarda öz-düzenlemenin gelişimi (Ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Çocuklarda öz-düzenlemenin gelişimi
10. Hafta - Teorik
Çocuklarda öz-düzenlemenin gelişimi
11. Hafta - Teorik
Çocukta davranış yönetimi için eğitsel planlar hazırlama.
12. Hafta - Teorik
Çocukta davranış yönetimi için eğitsel planlar hazırlama.
13. Hafta - Teorik
Çocukta davranış yönetimi için eğitsel planlar hazırlama.
14. Hafta - Teorik
Çocukta davranış yönetimi için eğitsel planlar hazırlama.
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders132252
Okuma111516
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı112021
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
4
4
4
3
4
3
2
2
3
OÇ-2
4
4
4
4
3
4
3
2
3
4
OÇ-3
4
4
4
4
3
4
3
2
3
4
OÇ-4
4
4
4
4
4
4
3
2
3
4
OÇ-5
4
4
4
4
4
4
3
2
3
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026