
| Ders Kodu | : EFS200 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Dersin genel amacı; bilişim teknolojilerinin temel kullanımına yönelik bilgi ve beceri ediniminin yanı sıra, bu teknolojileri eğitimde etkin biçimde işe koşabilmelerini sağlamaktır.
Bilişim kavramı, kompütasyonel düşünme, yazılım/donanım araçları, kelime işlemci/sunum/hesaplama araçları, masaüstü yayıncılık, web tasarımı ilkeleri, eğitimde internet kullanımı, dijital vatandaşlık, güvenli internet
| Doç. Dr. Serdar ÇİFTCİ |
| Dr. Öğr. Üyesi Ayşe YILMAZ |
| Dr. Öğr. Üyesi Fulya TORUN |
| Dr. Öğr. Üyesi Taner ARABACIOĞLU |
| 1. | Bilişim teknolojilerinin temel kullanım alanlarını açıklar. |
| 2. | Kompütasyonel düşünme becerisinin genel kapsamını tanımlar. |
| 3. | Temel yazılım araçlarının görevlerini açıklar. |
| 4. | Temel donanım araçlarının görevlerini açıklar. |
| 5. | Bir kelime işlemci programının temel özelliklerini kullanır. |
| 6. | Bir kelime işlemci programı ile üretim gerçekleştirir. |
| 7. | Bir sunum programının temel özelliklerini kullanır. |
| 8. | Bir sunum programı ile üretim gerçekleştirir. |
| 9. | Bir hesaplama programının temel özelliklerini kullanır. |
| 10. | Bir hesaplama programı ile üretim gerçekleştirir. |
| 11. | Masaüstü yayıncılık programlarının kullanım amaçlarını açıklar. |
| 12. | Web tasarımında izlenilmesi gereken temel ilkeleri tanımlar. |
| 13. | Eğitimde internetin etkin kullanımının nasıl gerçekleştirilebileceğini açıklar. |
| 14. | Dijital vatandaşlığın bileşenlerini açıklar. |
| 15. | Güvenli internet kullanımını açıklar. |
| 1. | Bardakçı, S. ve Keser, H. (2017). Bilişim Teknolojilerinin Eğitime Entegrasyonu. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. |
| 2. | Gülbahar, Y. (2018). Bilgi İşlemsel Düşünmeden Programlamaya (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 3. | Uzunboylu, H. (2017). Bilişim Teknolojileri (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 4. | Çakır, H. ve Eryılmaz, S. (2014). Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 5. | Demirel, Ö. ve Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (9. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. |
| 6. | Dedeoğlu, G. (2009). Etik ve Bilişim. İzmir: Nobel Akademik Yayıncılık. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 21 | 1 | 22 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
OÇ-2 | 2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
OÇ-3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 |
OÇ-4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-6 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 |
OÇ-7 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-8 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 |
OÇ-12 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
OÇ-13 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 |
OÇ-14 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 |
OÇ-15 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 |