Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Erken Çocukluk Dönemi Alan Araştırmaları
Ders Kodu: OÖÖ444
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Erken çocukluk dönemi alan araştırmaları dersi, öğrencinin okul öncesi eğitimle ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri fark edebilmesini, bu problemlere yönelik araştırmalar yaparak çözüm önerileri geliştirebilmesini amaçlamaktadır. Bu kapsamda öğrencinin, araştırma ve proje geliştirme sürecine yönelik öneriler sunabilmesi, uygun araştırma yöntemlerini belirleyip uygulayabilmesi, veri toplama ve analiz süreçlerini yürütebilmesi ve elde ettiği bulguları akademik bir rapor haline getirebilmesi hedeflenmektedir.

Özet İçerik

Bu ders, okul öncesi eğitime ilişkin çeşitli konularda bilimsel araştırma projeleri geliştirme, uygun veri toplama yöntemlerini kullanarak veri elde etme ve elde edilen bulguları akademik standartlara uygun biçimde raporlaştırma becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerin araştırma sürecinin tüm aşamalarını bütüncül bir yaklaşımla planlamaları ve yürütmeleri beklenmektedir.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Selcen AYDOĞAN
Öğrenme Çıktıları
1.Erken çocukluk eğitimi araştırmalarının önemini kavrar.
2.Araştırmaya dayalı öğretim planlama ve uygulama becerileri kazanır
3.Araştırmaya dayalı veri toplama ve analiz becerileri kazanır
4.Alanyazında karşılaştığı çalışmaları eleştirel olarak değerlendirir.
5.Araştırmanın amacına uygun kaynaklara ulaşıp kullanır
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Büyüköztürk, Ş., Çokluk Bökeoğlu, Ö. ve Köklü, N. (2008). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Ankara: Pegem Akademi.
2.Aküzüm, C., Kuru, N., & Saraçoğlu, M. (Eds.). (2022). Erken çocukluk eğitiminde temel konular (1. baskı). Nobel Yayıncılık.
3.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. baskı). Seçkin Yayıncılık.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi araştırmalarının önemi
2. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi nicel araştırmalar
3. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi nitel araştırmalar
4. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi ile ilgili nitelikli kaynak seçimi
5. Hafta - Teorik
Erken çocukluk araştırmalarında araştırma problemi oluşturma
6. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi ile ilgili seçilen kaynakların incelenmesi
7. Hafta - Uygulama
Erken çocukluk araştırmalarında örneklem seçimi
8. Hafta - Teorik & Uygulama
Erken çocukluk araştırmalarında veri toplama araçları
9. Hafta - Teorik
Erken çocukluk araştırmalarında nicel analiz yöntemleri
10. Hafta - Teorik
Erken çocukluk araştırmalarında nitel analiz yöntemleri
11. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemi çalışmalarında etik ve çocuk hakları
12. Hafta - Teorik
Erken çocukluk dönemine yönelik çalışma yapan kurum ve kuruluşlar
13. Hafta - Teorik
Araştırma Projelerinin Sunumu
14. Hafta - Teorik & Uygulama
Araştırma Projelerinin Sunumu
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Derse Katılım (Performans)1%10
Ödev1%45
Proje1%45
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Ödev1101222
Proje1401050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
4
5
4
4
5
5
5
4
5
OÇ-2
5
3
5
5
3
5
4
2
4
5
OÇ-3
1
1
5
4
5
4
5
4
1
5
OÇ-4
4
1
5
5
3
5
3
4
5
5
OÇ-5
4
3
5
3
5
3
5
4
1
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026