
| Ders Kodu | : OÖÖ450 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının erken çocukluk döneminde bilim eğitiminin temelini oluşturan bilimsel süreç becerilerini tanımaları; çocukların bilimsel meraklarını destekleyen sınıf ortamları, etkinlik planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde yeterlilik kazanmaları; çağdaş yaklaşımlar ve güncel araştırmalar doğrultusunda etkili ve yaratıcı bilim etkinlikleri tasarlayabilmeleridir.
Ders, erken çocuklukta bilim eğitiminin temel ilkeleri ve önemiyle başlar; bilimsel süreç becerileri, bilimsel merakı destekleyen yaklaşımlar (STEM, proje, doğa temelli ve sorgulama temelli öğrenme), araştırma incelemeleri ve çocukların sorularından yola çıkarak etkinlik tasarımı üzerine odaklanır. Ayrıca, yapay zeka destekli planlama araçları, etkinlik uygulamaları ve sunumları ile öğrenci değerlendirmeleri yer alır.