
| Ders Kodu | : OÖÖ447 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki çocuklara yönelik pozitif psikoloji ilkelerini temel alan uygulamaları tanıtmak, öğretmen ve ebeveynlere bu alanda rehberlik edebilecek beceriler kazandırmak, çocukların psikolojik dayanıklılıklarını, öz farkındalıklarını ve olumlu karakter özelliklerini geliştirmeyi desteklemektir.
Pozitif psikolojinin tanıım, tarihçesi ve temel ilkeler,erken çocukluk gelişimiyle ilişkisi,Olumlu duygular ve erken çocukluk,Güçlü yönler ve karakter erdemleri,Mihaly Csikszentmihalyi’nin “akış” kuramı ve oyun yoluyla uygulamalar,pozitif sınıf ortamı oluşturma ve öğretmen tutumları,aile katılımı ile pozitif psikoloji uygulamaları,etkinlik tasarımı: Pozitif psikoloji temelli sınıf içi uygulama planlama.