| 1. | Türk Milli Eğitimi’nin amaç ve ilkeleri bağlamında çocukların bireysel farklılıkları ve gelişimsel özelliklerine uygun olarak okul öncesi eğitim sürecini planlamak için gerekli temel bilgileri bilir. |
| 2. | Okul öncesi öğretmeni olarak mesleki görev, hak ve yükümlülüklerini güncel mevzuatlar kapsamında bilir. |
| 3. | Eğitim sürecinde meydana gelen aksaklıkları fark ederek bilimsel bağlama uygun ve hedefe yönelik olan çözüm yolları geliştirir. |
| 4. | Çocukların bireysel farklılıklarına ve ihtiyaçlarına duyarlı ve katılımlarını destekleyici okul öncesi eğitim ortamı özelliklerini değerlendirir. |
| 5. | Okul öncesi eğitim sürecini planlama, uygulama, yürütme ve değerlendirme süreçlerinde, uygun bilgi kaynaklarını kullanarak ihtiyaca yönelik, demokratik ve kapsayıcı bir eğitim ortamı hazırlar. |
| 6. | Okul öncesi eğitimle ilgili yenilikçi yaklaşımları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir. |
| 7. | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim özellikleri doğrultusunda planladığı eğitim süreçlerinin sonuçlarını farklı yöntemlerle değerlendirerek elde ettiği sonuçları çocukların iyi olma hallerini daha etkili şekilde destekleyecek eğitim süreçleri hazırlamak üzere kullanır. |
| 8. | Mesleki yeterliklerini ve zayıf yönlerini objektif bir şekilde değerlendirerek hayat boyu öğrenme bağlamında sürekli gelişime yönelik olumlu bir tutum sergiler. |
| 9. | İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeten, evrensel değerlere uygun ve kültürel çeşitlilikten beslenen bir eğitim için tüm paydaşlarla bilimsel ve etik değerler çerçevesinde sürdürülebilir etkileşim ve işbirliği yaratır. |
| 10. | Okul öncesi eğitimle ilgili bilgi ve deneyimlerini eleştirel olarak değerlendirerek disiplinler arası bir bakış açısıyla destekleyerek zenginleştirir. |