Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Program Çıktıları
1.Türk Milli Eğitimi’nin amaç ve ilkeleri bağlamında çocukların bireysel farklılıkları ve gelişimsel özelliklerine uygun olarak okul öncesi eğitim sürecini planlamak için gerekli temel bilgileri bilir.
2.Okul öncesi öğretmeni olarak mesleki görev, hak ve yükümlülüklerini güncel mevzuatlar kapsamında bilir.
3.Eğitim sürecinde meydana gelen aksaklıkları fark ederek bilimsel bağlama uygun ve hedefe yönelik olan çözüm yolları geliştirir.
4.Çocukların bireysel farklılıklarına ve ihtiyaçlarına duyarlı ve katılımlarını destekleyici okul öncesi eğitim ortamı özelliklerini değerlendirir.
5.Okul öncesi eğitim sürecini planlama, uygulama, yürütme ve değerlendirme süreçlerinde, uygun bilgi kaynaklarını kullanarak ihtiyaca yönelik, demokratik ve kapsayıcı bir eğitim ortamı hazırlar.
6.Okul öncesi eğitimle ilgili yenilikçi yaklaşımları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirir.
7.Okul öncesi dönem çocuklarının gelişim özellikleri doğrultusunda planladığı eğitim süreçlerinin sonuçlarını farklı yöntemlerle değerlendirerek elde ettiği sonuçları çocukların iyi olma hallerini daha etkili şekilde destekleyecek eğitim süreçleri hazırlamak üzere kullanır.
8.Mesleki yeterliklerini ve zayıf yönlerini objektif bir şekilde değerlendirerek hayat boyu öğrenme bağlamında sürekli gelişime yönelik olumlu bir tutum sergiler.
9.İnsan hakları ve çocuk haklarını gözeten, evrensel değerlere uygun ve kültürel çeşitlilikten beslenen bir eğitim için tüm paydaşlarla bilimsel ve etik değerler çerçevesinde sürdürülebilir etkileşim ve işbirliği yaratır.
10.Okul öncesi eğitimle ilgili bilgi ve deneyimlerini eleştirel olarak değerlendirerek disiplinler arası bir bakış açısıyla destekleyerek zenginleştirir.
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026