
| Ders Kodu | : MÖ155 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 1 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 1 |
Sesin doğru,temiz ve etkili kullanılması
İnsan sesinin oluşumu, gelişimi ve bireysel ses eğitiminin müzik eğitiminde yeri ve önemi. ses ve ses organlarının yapısı, mekanizması ve fonksiyonları ile sesin oluşumu, bedensel ve zihinsel olarak şarkı söylemeye hazırlanma, gevşeme ve uyanık olma bilinci kazanma çalışmaları; doğru solunum alışkanlığının kazandırılmasına dönük alıştırmalar; sesin doğru yerde ve doğru bir entonasyonla üretilmesi ve rezonans bölgelerinde sesin doğuşkanları bakımından güçlendirilmesine yönelik alıştırmalar; okul şarkıları ve piyano eşlikli halk türkülerinden yararlanılarak dilimizin ünlü ve ünsüzlerini doğru artikülasyonla seslendirme çalışmaları; ses genişliği alanlarını (register) fark ederek doğru ve uygun ton geçişlerinin kazanılmasına yönelik alıştırmalar; sesin “doğru – güzel ve etkili” kullanımı için gereken eşgüdümün sağlanabilmesine ve doğru entonasyonla müzikal duyarlılığın geliştirilmesine yönelik bireye özgü ses eğitimi gereçlerinin (solunum ve ses alıştırma ve etütleri, düzeyine uygun eserler) kullanılması.
| Öğr. Gör. Aslı GÜVEN |
| Öğr. Gör. Kadriye Olcay ŞAHİN |
| 1. | Şarkı söylerken diyaframı düzgün ve doğru kullanabilme. |
| 2. | Düzeye uygun müzik dağarı geliştirebilme |
| 3. | Çocuk seslerinin özelliklerini kavrayabilme. |
| 4. | Ses güçlendirme alıştırmalarıyla seslerini güçlendirebilme. |
| 5. | 5 |
| 1. | Concone, Giuseppe 50 Leçons de chant, Op.9 |
| 2. | Vaccai, Nicola Metodo pratico de canto |
| 3. | Unterrichtslieder : Sammlung berühmter Lieder für eine Singstimme Klavierbegleitung |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 1 | 10 | 15 | 25 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 25 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | ||||||||||
OÇ-2 | 5 | |||||||||
OÇ-3 | ||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||