Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Ses Eğitimi I
Ders Kodu: MÖ155
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 1
Uyg.: 0
Kredi: 1
Laboratuvar: 0
AKTS: 1
Amaç

Sesin doğru,temiz ve etkili kullanılması

Özet İçerik

İnsan sesinin oluşumu, gelişimi ve bireysel ses eğitiminin müzik eğitiminde yeri ve önemi. ses ve ses organlarının yapısı, mekanizması ve fonksiyonları ile sesin oluşumu, bedensel ve zihinsel olarak şarkı söylemeye hazırlanma, gevşeme ve uyanık olma bilinci kazanma çalışmaları; doğru solunum alışkanlığının kazandırılmasına dönük alıştırmalar; sesin doğru yerde ve doğru bir entonasyonla üretilmesi ve rezonans bölgelerinde sesin doğuşkanları bakımından güçlendirilmesine yönelik alıştırmalar; okul şarkıları ve piyano eşlikli halk türkülerinden yararlanılarak dilimizin ünlü ve ünsüzlerini doğru artikülasyonla seslendirme çalışmaları; ses genişliği alanlarını (register) fark ederek doğru ve uygun ton geçişlerinin kazanılmasına yönelik alıştırmalar; sesin “doğru – güzel ve etkili” kullanımı için gereken eşgüdümün sağlanabilmesine ve doğru entonasyonla müzikal duyarlılığın geliştirilmesine yönelik bireye özgü ses eğitimi gereçlerinin (solunum ve ses alıştırma ve etütleri, düzeyine uygun eserler) kullanılması.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Aslı GÜVEN
Öğr. Gör. Kadriye Olcay ŞAHİN
Öğrenme Çıktıları
1.Şarkı söylerken diyaframı düzgün ve doğru kullanabilme.
2.Düzeye uygun müzik dağarı geliştirebilme
3.Çocuk seslerinin özelliklerini kavrayabilme.
4.Ses güçlendirme alıştırmalarıyla seslerini güçlendirebilme.
5.5
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Concone, Giuseppe 50 Leçons de chant, Op.9
2.Vaccai, Nicola Metodo pratico de canto
3.Unterrichtslieder : Sammlung berühmter Lieder für eine Singstimme Klavierbegleitung
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Diyafram ve nefes egzersizleri
2. Hafta - Teorik
Diyafram ve Nefes egzersizleri
3. Hafta - Teorik
Concone ve Vaccaj Metodlarının tanıtılması ve diyafram ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler verilmesi
4. Hafta - Teorik
Concone ve Vaccaj Metodlarının tanıtılması ve diyafram ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgiler verilmesi
5. Hafta - Teorik
Üçlü egzersizlere başlama ve parçalara geçiş
6. Hafta - Teorik
Üçlü egzersizlere başlama ve parçalara geçiş
7. Hafta - Teorik
Staccato ve Legato egzersizleri çalışma ve bu egzersizlere uygun parçalar söyleme
8. Hafta - Teorik
Staccato ve Legato egzersizleri çalışma ve bu egzersizlere uygun parçalar söyleme (ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Staccato ve Legato egzersizleri çalışma ve bu egzersizlere uygun parçalar söyleme
10. Hafta - Teorik
Beşli sıralı egzersizler ve uygun parçalar
11. Hafta - Teorik
Beşli sıralı egzersizler ve uygun parçalar
12. Hafta - Teorik
Arpej çalışmaları ve İtalyanca artikülasyon çalışmaları
13. Hafta - Teorik
Arpej çalışmaları ve İtalyanca artikülasyon çalışmaları
14. Hafta - Teorik
Concone ve Vaccaj Metodlarından uygun parçaların çalışılması
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders1101525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)25
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
OÇ-2
5
OÇ-3
OÇ-4
OÇ-5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026