Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Müzik Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Ders Kodu: MÖ251
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Müzik eğitiminin, amacı, anlamı ve Türkiye'deki müzik eğitiminin tarihçesi bilgi sahibi olmak. Müzik eğitimindeki aktif yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak ve düzeye uygun etkinlik planlayabilmek.

Özet İçerik

Müzik eğitiminin genel amaçları, önemi ve tarihçesi. Etkili müzik öğretmeninin ve müzik dersinin özellikleri. Aktif öğrenme yöntemleri ve müzik eğitiminde kullanılan aktif yöntemler hakkında genel bilgiler ve etkinlikler. Müzik eğitimine sosyal-kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Ceren SAYGI GERÇEKER
Öğrenme Çıktıları
1.Müziğin temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur.
2.Aktif öğrenme yöntemiyle ilgili bilgi sahibi olur.
3.Orff Schulwerk yaklaşımıyla ilgili bilgi sahibi olur.
4.Dalcroze yöntemiyle ilgili bilgi sahibi olur.
5.Kodaly yöntemiyle ilgili bilgi sahibi olur.
6.Etkili müzik dersi planlama hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, Kanyılmaz Matbaası, İzmir
2.Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir
3.Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD ‘li, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara
4.Gürgen, E. T. (2007). Orff-Schulwerk ve Kodaly Yöntemi’nin Vokal Doğaçlama, Müziksel İşitme ve Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
5.Özmenteş, G. (2005). Dalcroze Eurhytmics Öğretiminin Müziksel Beceriler, Müzik Dersine İlişkin Özgüven Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
6.Yıldırım, K. (2009). Kodaly Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi,Özyeterlik Algısı ve Keman Çalmaya İlişkin Tutumlar Üzerindeki Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Müzik eğitiminin genel tanımı, amaçları ve önemi.
2. Hafta - Teorik
Türkiye'de müzik öğretmenliğinin tarihçesi
3. Hafta - Teorik
Müzik eğitiminin temel ilkeleri
4. Hafta - Teorik
Nitelikli müzik öğretmeninin ve etkili müzik dersinin özellikleri
5. Hafta - Teorik
Öğrenmenin tanımı. Etkili bir öğrenmenin nasıl gerçekleştiğinin tartışılması. Edilgin öğretim yöntemleriyle aktif öğrenme yönteminin karşılaştırılması.
6. Hafta - Teorik
Öğrenmenin tanımı. Etkili bir öğrenmenin ve olumlu bir sınıf atmosferinin önemi. Aktif öğrenme.
7. Hafta - Uygulama
Aktif öğrenme yöntemiyle ilgili uygulamalar.
8. Hafta - Teorik
Müzik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış. (Ara sınav)
9. Hafta - Teorik
Müzik eğitiminde öğrencinin aktif olduğu yöntemlere giriş
10. Hafta - Teorik
Orff Schulwerk yaklaşımının ortaya çıkışı, genel felsefesi. Orff Schulwerk yönteminde doğaçlamalarla ortaya çıkan müziğin genel özellikleri
11. Hafta - Uygulama
Orff Schulwerk uygulamalarına örnekler.
12. Hafta - Teorik
Dalcroze yönteminin ortaya çıkışı. Yöntemin temel felsefesi ve genel özellikleri
13. Hafta - Uygulama
Dalcroze uygulamalarına ilişkin örnekler
14. Hafta - Teorik
Kodaly yönteminin ortaya çıkışı. Yöntemin temel felsefesi ve genel özellikleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders1101525
Uygulamalı Ders1101020
Atöyle Çalışması110010
Ara Sınav110010
Dönem Sonu Sınavı110010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
OÇ-2
OÇ-3
5
OÇ-4
OÇ-5
OÇ-6
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026