
| Ders Kodu | : MÖ251 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Müzik eğitiminin, amacı, anlamı ve Türkiye'deki müzik eğitiminin tarihçesi bilgi sahibi olmak. Müzik eğitimindeki aktif yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak ve düzeye uygun etkinlik planlayabilmek.
Müzik eğitiminin genel amaçları, önemi ve tarihçesi. Etkili müzik öğretmeninin ve müzik dersinin özellikleri. Aktif öğrenme yöntemleri ve müzik eğitiminde kullanılan aktif yöntemler hakkında genel bilgiler ve etkinlikler. Müzik eğitimine sosyal-kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
| Prof. Dr. Ceren SAYGI GERÇEKER |
| 1. | Müziğin temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| 2. | Aktif öğrenme yöntemiyle ilgili bilgi sahibi olur. |
| 3. | Orff Schulwerk yaklaşımıyla ilgili bilgi sahibi olur. |
| 4. | Dalcroze yöntemiyle ilgili bilgi sahibi olur. |
| 5. | Kodaly yöntemiyle ilgili bilgi sahibi olur. |
| 6. | Etkili müzik dersi planlama hakkında bilgi sahibi olur. |
| 1. | Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Öğrenme, Kanyılmaz Matbaası, İzmir |
| 2. | Bilen, S. (1995). İşbirlikli Öğrenmenin Müzik Öğretimi ve Güdüsel Süreçler Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü, İzmir |
| 3. | Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi: CD ‘li, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara |
| 4. | Gürgen, E. T. (2007). Orff-Schulwerk ve Kodaly Yöntemi’nin Vokal Doğaçlama, Müziksel İşitme ve Şarkı Söyleme Becerileri Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir |
| 5. | Özmenteş, G. (2005). Dalcroze Eurhytmics Öğretiminin Müziksel Beceriler, Müzik Dersine İlişkin Özgüven Üzerindeki Etkileri, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. |
| 6. | Yıldırım, K. (2009). Kodaly Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Keman Çalma Becerisi,Özyeterlik Algısı ve Keman Çalmaya İlişkin Tutumlar Üzerindeki Etkisi, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 1 | 10 | 15 | 25 |
| Uygulamalı Ders | 1 | 10 | 10 | 20 |
| Atöyle Çalışması | 1 | 10 | 0 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 0 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 0 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | ||||||||||
OÇ-2 | ||||||||||
OÇ-3 | 5 | |||||||||
OÇ-4 | ||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||