
| Ders Kodu | : MÖ263 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 1 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 1 |
Öğrencinin ses ve nefes üretiminde vücuttaki jeneratör (nefesi oluşturan alanlar; akciğerler, iç ve dış kaburga kasları, abdominal kaslar) vibratuar (titreşim alanı, larenks, trakea, glottis, vokal kordlar), rezonatör (yansıtıcı alanlar; sert ve yumuşak damak, dil, çene, ağız ve sinüs boşlukları, dişler) ve artikülatör (dil, dudaklar ve dişler) alanları tanıyarak, sesnii ve nefesini doğru kullanması ve farkındalığını arttırması .
Sesin kullanımında rol alan jeneratör, vibratuar, rezonatör ve artikülatör alanları bilinçli kullanarak ses ve nefes üretme, ses üretiminde rol alan anatomik yapıları öğrenebilme.
| Doç. Dr. Devrim Demir YEŞİLPINAR |
| Öğr. Gör. Aslı GÜVEN |
| Öğr. Gör. Aytekin KANDEMİR |
| Öğr. Gör. Çağdaş AKINCI |
| Öğr. Gör. Kadriye Olcay ŞAHİN |
| Öğr. Gör. Zeynep GERGİN |
| Prof. Dr. Ceren SAYGI GERÇEKER |
| Prof. Dr. İrade ABBASOVA |
| Prof. Dr. Onur TOPOĞLU |
| Prof. Dr. Sadullah Serkan ŞEKER |
| Arş. Gör. Hüseyin YEMEN |
| 1. | Ses ve nefes üretiminde rol alan anatomik yapıları tanır |
| 2. | Arikülasyon ve retorik sanatından yararlanarak şan parçasını güzel doğru ve farkındalıkla seslendirir |
| 3. | Seslendireceği eserin dönem ve müzikal özelliklerini kavrar |
| 4. | Farkındalığı artar |
| 5. | Seslendireceği eserin fonetik ve prozodik özelliklerini kavrar |
| 1. | Panofka, H. Op.81 24 Vocalises |
| 2. | Bellini, Arie de Camera |
| 3. | Keriman Davran, Şan için Piyano Eşlikli Şarkılar - 1, 2009 |
| 4. | Muhammet Koç-Vsevolod Kuzmin-Şan İçin Piyano Eşlikli 12 Türkü, 2014 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 1 | 10 | 15 | 25 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 25 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | |||||||||
OÇ-2 | ||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||