Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Orff Çalgıları
Ders Kodu: MÖ455
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 2
Amaç

Bu ders, Orff çalgılarının eğitimde nasıl kullanılacağını, teknik özelliklerini, okul müziğinde uygulanışını ve bu çalgıların öğrenme-öğretme tekniklerini kapsamaktadır. Bu derste özellikle öğrencilerin müziksel okuma, dinleme ve bireysel ve grupla çalma becerilerinin gelişmesine yardımcı olacak etkinlikler hedeflendiği gibi Orff çalgıları ile okul müziği uygulamalarında kullanılabilecek çok sesli ezgiler seslendirebilme ve ritim, hareket ve doğaçlama etkinliklerinden oluşan repertuvar oluşturabilmeleri de amaçlanmaktadır.

Özet İçerik

Carl Orff ve Orff Yaklaşımı (oluşumu, gelişimi, amacı) hakkında bilgi sahibi olma; Orff çalgılarını tanıma; Orff çalgılarının özelliklerini bilme; Orff çalgıları ile basit tek ve çok sesli ezgiler seslendirebilme; Orff çalgılarını genel müzik eğitimi aracı olarak kullanabilme; Orff çalgıları ile kapsamlı çok sesli eserler seslendirebilme; Orff çalgılarını Orff yaklaşımının içerdiği alt uygulamalarda kullanabilme (eşlik, dramatizasyon, ritim, hareket, canlandırma vb.); Orff çalgılarını kullanarak doğaçlamalar yapabilme; Orff orkestrası oluşturarak Türk ve dünya müzik örneklerinden birlikte müzik yapma becerisini geliştirme, pekiştirme.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Evin ERDEN TOPOĞLU
Öğrenme Çıktıları
1.Orff çalgılarının eğitimde nasıl kullanılacağını kavrar.
2.Orff çalgılarının teknik özelliklerini tanır.
3.Müzik derslerinde kullanılabilecek tekerlemeler ve şarkıları Orff çalgıları ile seslendirir.
4.Orff çalgıları ile basit eşlik düzenlemeleri oluşturur.
5.Orff çalgıları, hareket, dans ve sesin birlikte kullanıldığı etkinlikler oluşturur.
6.Orff çalgılarının öğrenme ve öğretme tekniklerini kavrar.
7.Orff çalgıları ile çalınabilecek parçalardan repertuvar oluşturur.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Goodkin, D. (2004). Play, sing and dance, an introduction to Orff Schulwerk. Second edition. Miami: Schott.
2.Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff destekli etkinliklerle müzik eğitimi. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları.
3.Haselbach, B. (1981). Improvisation, dance, movement. St. Louis: Magnamusic-Baton.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin içeriği hakkında konuşma ve dersten beklentiler, derste kullanılacak enstrümanların tanıtılması
2. Hafta - Teorik
Carl Orff ve Orff'un müzik eğitimi yaklaşımı hakkında bilgi verme
3. Hafta - Teorik
Orff çalgılarının kullanım alanları
4. Hafta - Teorik
Okul öncesi müzik eğitiminde Orff çalgılarının kullanımı
5. Hafta - Teorik
İlköğretim ve üzeri sınıflarda Orff çalgılarının kullanımı
6. Hafta - Teorik
Orff çalgılarıyla ritim çalışmaları
7. Hafta - Teorik
Orff çalgıları ile ritim, hareket ve dansın birlikte kullanımına yönelik çalışmalar
8. Hafta - Teorik
Orff çalgıları ile doğaçlama çalışmaları(Arasınav)
9. Hafta - Teorik
Orff çalgıları ile sesin birlikte kullanımına yönelik çalışmalar
10. Hafta - Teorik
Orff çalgıları ile çalgı grupları/orkestra oluşturma ve seslendirme çalışmaları
11. Hafta - Teorik
Orff çalgıları ile grup olarak seslendirmeye yönelik repertuvar oluşturma
12. Hafta - Teorik
Orff çalgıları ile etkinlik oluşturma çalışmaları
13. Hafta - Teorik
Orff çalgıları ile etkinlik oluşturma çalışmaları
14. Hafta - Teorik
Orff çalgıları ile birlikte dans, hareket, ses ve doğaçlamanın kullanıldığı bir sunum/performans hazırlama
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders101230
Bireysel Çalışma1112
Ara Sınav110111
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)54
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
OÇ-2
OÇ-3
OÇ-4
OÇ-5
OÇ-6
OÇ-7
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026