
| Ders Kodu | : MÖ455 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 2 |
Bu ders, Orff çalgılarının eğitimde nasıl kullanılacağını, teknik özelliklerini, okul müziğinde uygulanışını ve bu çalgıların öğrenme-öğretme tekniklerini kapsamaktadır. Bu derste özellikle öğrencilerin müziksel okuma, dinleme ve bireysel ve grupla çalma becerilerinin gelişmesine yardımcı olacak etkinlikler hedeflendiği gibi Orff çalgıları ile okul müziği uygulamalarında kullanılabilecek çok sesli ezgiler seslendirebilme ve ritim, hareket ve doğaçlama etkinliklerinden oluşan repertuvar oluşturabilmeleri de amaçlanmaktadır.
Carl Orff ve Orff Yaklaşımı (oluşumu, gelişimi, amacı) hakkında bilgi sahibi olma; Orff çalgılarını tanıma; Orff çalgılarının özelliklerini bilme; Orff çalgıları ile basit tek ve çok sesli ezgiler seslendirebilme; Orff çalgılarını genel müzik eğitimi aracı olarak kullanabilme; Orff çalgıları ile kapsamlı çok sesli eserler seslendirebilme; Orff çalgılarını Orff yaklaşımının içerdiği alt uygulamalarda kullanabilme (eşlik, dramatizasyon, ritim, hareket, canlandırma vb.); Orff çalgılarını kullanarak doğaçlamalar yapabilme; Orff orkestrası oluşturarak Türk ve dünya müzik örneklerinden birlikte müzik yapma becerisini geliştirme, pekiştirme.
| Doç. Dr. Evin ERDEN TOPOĞLU |
| 1. | Orff çalgılarının eğitimde nasıl kullanılacağını kavrar. |
| 2. | Orff çalgılarının teknik özelliklerini tanır. |
| 3. | Müzik derslerinde kullanılabilecek tekerlemeler ve şarkıları Orff çalgıları ile seslendirir. |
| 4. | Orff çalgıları ile basit eşlik düzenlemeleri oluşturur. |
| 5. | Orff çalgıları, hareket, dans ve sesin birlikte kullanıldığı etkinlikler oluşturur. |
| 6. | Orff çalgılarının öğrenme ve öğretme tekniklerini kavrar. |
| 7. | Orff çalgıları ile çalınabilecek parçalardan repertuvar oluşturur. |
| 1. | Goodkin, D. (2004). Play, sing and dance, an introduction to Orff Schulwerk. Second edition. Miami: Schott. |
| 2. | Bilen, S., Özevin, B., Canakay, E. U. (2009). Orff destekli etkinliklerle müzik eğitimi. Ankara: Müzik Eğitimi Yayınları. |
| 3. | Haselbach, B. (1981). Improvisation, dance, movement. St. Louis: Magnamusic-Baton. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 10 | 1 | 2 | 30 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 54 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | |||||||||
OÇ-2 | ||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||
OÇ-7 | ||||||||||