
| Ders Kodu | : MÖ457 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 1 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 1 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 1 |
Bireysel Çalgı Dersinde belirtilen şan eğitimi örnek olarak gösterilmiştir. Bu çalgı dışında piyano, viyola, flüt, gitar, viyolonsel, ney ve bağlama çalgılarının bireysel olarak eğitimi verilmektedir. Daha önceki dönemlerde öğrenilen teknik ve müzikal becerilerin pekiştirilmesi, bu bilgiler dahilinde ulusal ve uluslar arası opera ve vokal eserlerin tanınması ve çalışılması amaçlanmaktadır.
Ulusal ve uluslar arası opera dağarının ve vokal eserlerin tanınması ve çalışılması amaçlanmaktadır.
| Öğr. Gör. Çağdaş AKINCI |
| Öğr. Gör. Zeynep GERGİN |
| Dr. Öğr. Üyesi Vasfi ÇİLİNGİR |
| Prof. Dr. İrade ABBASOVA |
| Prof. Dr. Sadullah Serkan ŞEKER |
| Arş. Gör. Hüseyin YEMEN |
| 1. | Ulusal ve uluslarası Çağdaş Dönem opera dağarını tanır |
| 2. | Cumhuriyet Dönemi bestecilerini ve opera dağarını tanır |
| 3. | Türkçe'nin prozodik ve fonetik özelliklerini tanır |
| 4. | Türk Beşleri'ni ve eserlerini tanır |
| 5. | Ulusal ve uluslararası Çağdaş Dönem eserlerinden kendi düzeyine uygun olanları inceler ve seslendirir |
| 1. | Uğur Küçükkaptan, Türk Beşleri, İdeolojiden Tahayyüle Bir Cumhuriyet Ütopyası, 2022 |
| 2. | Latif Onur Uğur, Rossini Operaları Diğer Eserleri ve Yaşlılık Günahları Rehberi, 2021 |
| 3. | Asena Gözen Baltacıoğlu, Şan İçin Piyano Eşlikli Çağdaş Dönem Şarkıları, 2016 |
| 4. | Cevad Memduh Altar, Opera Tarihi, Cilt I, II, III, IV, 2001 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Ödev | 12 | 1 | 1 | 24 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 4 | 1 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 29 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | |||||||||
OÇ-2 | ||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||