
| Ders Kodu | : EBB281 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu derste kültür karşılaştırmalı bir perspektiften gidilerek farklı toplumlarda ve kültürel bağlamlarda eğitime ne tür anlamlar yüklendiğinin gösterilmesi amaçlanmaktadır. Burada düşünülen, kültürel kod, pratik ve örüntüler ile eğitim, okullaşma ve öğrenme arasındaki bağları görünür kılmak. İkinci olarak, bu derste eğitim konusu ele alınırken bu konudaki literatürdeki farklı yaklaşımların görünür kılınması hedeflenmektedir.
Derste eğitim konusundaki pratik ve uygulamaların aynı zamanda sosyal sınıf, aile tarihi, Türkiye'de modernleşme ve toplumsal cinsiyet çalışmalarının olduğu bir çerçeveye yerleştirilmesi hedeflenmektedir.Derste uluslararası literatürde eğitim üzerine olan teorik tartışmaların yanı sıra yakın zamanlarda yapılmış araştırma örneklerine yer verilecek. Bu dersin içeriğini oluşturacak kaynakların önemli bir kısmını Türkiye’de çeşitli dönemlerde ayrı okul deneyimlerine sahip kadın ve erkeklerin biyografi ve otobiyografileri olacak.
| Dr. Öğr. Üyesi Ömer Cem KARACAOĞLU |
| 1. | Eğitimin antropolojik temellerini kavrar |
| 2. | Eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar |
| 3. | Eğitim ve kültürel kodlar arası ilişkiyi kavrar |
| 4. | Toplumsal farklılıklar, kültür ve eğitim ilişkisini kavrar |
| 5. | Modern toplum yapısının tarihsel gelişiminde eğitimin rolünü inceler |
| 1. | A Companion to the anthropology of education, (edited by Bradley A.U. Levinson and Mica Pollock). 2011. Blackwell Publishing. |
| 2. | Wills, Paul. 1977. Learning to Labor: How working class kids get working class jobs. Columbia University Press. |
| 3. | Bourdieu, Pierre and Jean-Claude Passeron. 2015. Yeniden Üretim: Eğitim Sistemine İlişkin Bir Teorinin İlkeleri, Heretik Yayıncılık. |
| 4. | Henry J. Rutz and Erol M. Balkan. 2010. Reproducing Class: Education, Neoliberalism and the rise of the new middle class in İstanbul. Bergahn Books. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Okuma | 1 | 20 | 2 | 22 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 4 | 4 | |||||||
OÇ-2 | 3 | 4 | 4 | |||||||
OÇ-3 | 3 | 4 | 4 | |||||||
OÇ-4 | 3 | 4 | 4 | |||||||
OÇ-5 | 3 | 4 | 4 | |||||||