
| Ders Kodu | : FBÖ151 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 4 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 5 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bu dersin amacı; öğrencilere fiziğin ve Mekanik alt dalının temel kavram ve prensiplerini kavratmak, gerçek dünyadaki uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde fiziğin temel prensip ve kavramlarını uygulama boyutuna dönüştürebilmektir. .
Fiziğin anlamı, alanları, önemi, tarihsel gelişimi; SI birim sistemi, boyut analizi, vektörler; hareketin anlamı ve değişkenleri; bir ve iki boyutlu uzayda hareket örnekleri; göreli hız; Newton’un yasaları ve uygulamaları; evrensel kütle çekim; sürtünme kuvveti; iş, güç, mekanik enerji çeşitleri; basit makineler; korunumlu ve korunumsuz kuvvet sistemlerinde enerji; itme, çizgisel momentum, kütle merkezi, bir ve iki boyutlu uzayda etkileşme; katı cisimlerde denge; dönme ve yuvarlanma hareketinin kinematiği ve dinamiği, enerjisi ve açısal momentum; basınç; kaldırma kuvveti; basit harmonik hareket, sönümlü ve zorlanmış salınımlar, rezonans ve bu konulara yönelik açık ve kapalı uçlu deneyler.
| Prof. Dr. Eylem YILDIZ FEYZİOĞLU |
| 1. | Fiziğin tanımını ve diğer bilim dalları arasındaki önemini ifade eder, tarihsel gelişimi ve yaşantımızdaki etkilerini de belirterek SI birim sistemiyle ilgili gerekli dönüşümleri yapar. |
| 2. | Hareketin tanımını yaparak kavramlarını açıklar ve bu kavramlar doğrultusunda yorum, problem çözümü ve uygulama yapabilir. |
| 3. | Newton’un hareket yasalarını ifade eder ve bu yasalar doğrultusunda yorum, problem çözümü ve uygulama yapabilir. |
| 4. | İş ve enerji kavramlarını açıklar, enerji dönüşümleri ve korunumu bağlamında yorum, uygulama ve problem çözümü gerçekleştirebilir. |
| 5. | İtme, çizgisel momentum, dönme ve açısal momentum kavramlarını açıklayarak bu kavramlar doğrultusunda yorum, uygulama ve problem çözümü gerçekleştirebilir. |
| 6. | Öğrenciler basınç ve kaldırma kuvveti kavramlarını açıklar ve bu kavramlar doğrultusunda yorum, uygulama ve problem çözümü gerçekleştirebilir. |
| 7. | Öğrenciler Periyodik Hareket kavramlarını açıklar ve bu kavramlar doğrultusunda yorum, uygulama ve problem çözümü gerçekleştirebilir. |
| 1. | Fen ve Mühendislik için Fizik 1, Serway & Beichner, Palme Yayıncılık |
| 2. | Üniversite Fiziği 1 & 2, Young & Freedman, Pearson Education Yayıncılık |
| 3. | Fen ve Mühendislik için Fizik 1, Serway & Beichner, Palme Yayıncılık |
| 4. | Üniversite Fiziği 1 & 2, Young & Freedman, Pearson Education Yayıncılık |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %70 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 1 | 6 | 91 |
| Ödev | 2 | 0 | 4 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 2 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 4 | 14 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | |||
OÇ-2 | 3 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 | 2 | |||
OÇ-3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 3 | |||||
OÇ-4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 1 | ||||
OÇ-5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | |||
OÇ-6 | 5 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 1 | |||
OÇ-7 | 4 | 4 | 3 | 3 | ||||||