
| Ders Kodu | : FBÖ351 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Öğretmen adaylarına öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri nasıl kullanabilecekleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmak
Fen öğretiminin amaçları, fen okuryazarlığı; fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramları, fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgıları, öğretim strateji, yöntem, teknikleri, materyaller ve uygulamaları (sunuş yoluyla öğretim stratejisi, buluş yoluyla öğrenme stratejisi, işbirlikçi öğrenme, gösteri); laboratuvar teknikleri, laboratuvar güvenliği, basit malzemelerin fen öğretiminde kullanılması, kavram öğretimi ve grafiksel araçların kullanımı (kavram haritası, v-diyagramı, bildiklerim-merak ettiklerim-öğrendiklerim çizelgeleri vb.) analojilerle öğretim tekniği, birleştirici benzetme vb.); fen öğretiminde bilimsel modellerin kullanımı; öğretim yöntem ve tekniklerinin kullanımını temel alan ders planı hazırlanması ve uygulanması.
| Prof. Dr. Dilek KARIŞAN KORUCU |
| 1. | Alana özgü temel kavramları açıklar. |
| 2. | Fen programının genel amaçlarını açıklar. |
| 3. | Fen öğretim programını inceler. |
| 4. | Fen öğretiminde yaygın olarak kullanılan öğrenme kuramlarını bilir. |
| 5. | Fen alanında yaygın olarak görülen kavram yanılgılarını bilir. |
| 6. | Fen alanında yaygın kullanılan öğretim stratejisi, yöntem ve teknikleri açıklar. |
| 7. | Laboratuvar güvenliğini ve tekniklerini bilir |
| 8. | Fen alanında kullanılan araç –gereç ve materyalleri kullanır |
| 9. | Kavram öğretimini bilir. |
| 10. | Grafiksel araçları kullanır. |
| 11. | Fen öğretiminde bilimsel modelleri kullanır. |
| 12. | Öğretim yöntem ve tekniklerin kullanımını temel alan ders planı hazırlar. |
| 1. | Çepni, S., Ayvacı, H. Ş., Akdeniz, A. R., Ayas, A. P., Özmen, H. & Yiğit, N. (2004). Fen ve Teknoloji Öğretimi. (3. Baskı): Cantekin Matbaası, Trabzon |
| 2. | Açıkgöz, K. (2002). Aktif Öğrenme (Birinci Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. |
| 3. | Ayas, A., Çepni, S., Akdeniz, A.R. ve Yiğit, N., Özmen, H. ,ve Ayvacı, H.Ş. (2005). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (4. Baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık. |
| 4. | Çepni, S., Bayrakçeken, S., Yılmaz, A., Yücel, C., Semerci, Ç., Köse, E., Sezgin, F., Demircioğlu, G. & Gündoğdu, G. (2007). Ölçme ve Değerlendirme (1. Baskı). Pegem A Yayıncılık, Ankara. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 10 | 2 | 3 | 50 |
| Ödev | 5 | 2 | 6 | 40 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 0 | 6 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 16 | 1 | 17 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 3 | 13 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 |
OÇ-7 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 4 |
OÇ-8 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 |
OÇ-9 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 |
OÇ-10 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-11 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 |
OÇ-12 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 |