Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çevre Eğitimi
Ders Kodu: FBÖ453
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 3
Amaç

Çevre ve çevreyi oluşturan faktörlerin tanınması, yaşanabilir bir çevre için gerekli unsurlar ve çevre kirliliği sonucu oluşan tehlikeler, bu tehlikelerle ilgili hassasiyet oluşturma ve aktif katılımının sağlanması

Özet İçerik

Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, toprak ve su kaynakları, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar; ilköğretim programlarında çevre eğitimi

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Adem ÖZDEMİR
Öğrenme Çıktıları
1.Çevre kavramını ve tarihsel gelişimini kavrayabilme
2.Kirlilik kaynaklarını kavrayabilme
3.Türkiye’nin biyolojik zenginliğini kavrayabilme
4.Çevre örgütleri ve faaliyetleri bilir
5.Çevre kirliğine insane etkisini kavrar
6.Çevre kirliliği ve önlemleri üzerine bireysel ve toplumsal bilincini artırır
7.İlköğretim programlarındaki konuları tanır.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Egemen Ö., 2000, Çevre ve Su Kirliliği, Ege Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Yayınları
2.Kocataş A., 1996,Ekoloji Çevre Biyolojisi
3.Gündüz T., 1994, Çevre Sorunları
4.Akman Y., 2000, Çevre Kirliliği, Çevre Biyolojisi
5.Şahin.Y. (2002). Ekoloji. Eskişehir. Bilim Teknik Kitapevi
6.Türkiye’nin Biyolojik Zenginlikleri 2005 , Türkiye Çevre Vakfı.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Temel ekolojik kavram ve ilkeler
2. Hafta - Teorik
ekosistemler
3. Hafta - Teorik
besin ağı, besin zincirleri
4. Hafta - Teorik
habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama
5. Hafta - Teorik
enerji akışı, maddenin dolaşımı
6. Hafta - Teorik
nüfus artışı, ekolojik etki
7. Hafta - Teorik
erozyon
8. Hafta - Teorik
Toprak ve su kaynakları
9. Hafta - Teorik
Ara Sınav
10. Hafta - Teorik
çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar
11. Hafta - Teorik
Çevreci davranışların kuramsal yapısı
12. Hafta - Teorik
çevre eğitimi, ilköğretim programlarında çevre eğitim
13. Hafta - Teorik
Çevre eğitimi için etkinlik tasarımı -I
14. Hafta - Teorik
Çevre eğitimi için etkinlik tasarımı -II
15. Hafta - Teorik
Çevre eğitimi için etkinlik tasarımı -III
16. Hafta - Teorik
yarıyıl sonu sınavı
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%70
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders140228
Okuma140228
Ara Sınav1819
Dönem Sonu Sınavı18210
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
5
4
4
5
5
4
4
5
4
4
OÇ-2
5
4
4
5
4
4
4
4
4
OÇ-3
5
5
4
4
4
5
4
4
4
4
OÇ-4
4
5
4
5
4
4
5
4
4
OÇ-5
5
4
4
4
4
5
4
5
OÇ-6
5
5
5
5
5
5
5
OÇ-7
4
5
5
5
4
4
4
4
5
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026