
| Ders Kodu | : FBÖ451 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı, disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması, ürün, model ve proje geliştirme ile sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamayı öğrenmek.
Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim: çevre, kültür, bilim ve teknoloji politikaları; sosyobilimsel konuların öğretimi, sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan ve uygulayan, sorumluluk, tutum ve değer sahibi vatandaş olabilme; bilişsel, duyuşsal, sezgisel, ahlaki ve etik muhakeme yapabilme; sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve stratejilerini uygulama.
| Doç. Dr. Emrah HİĞDE |
| 1. | Farklı bilim alanındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılar |
| 2. | Disiplinlerarası bilgiyi fen öğretiminde kullanabilir |
| 3. | Bir ürün, model, proje geliştirme konusunda fikir sahibi olur |
| 4. | Kariyer seçimi, önemi ve planlaması hakkında öneriler geliştirir |
| 5. | Disiplinlerarası becerileri, mühendislik ve tasarım süreçlerini yorumlar |
| 1. | Karademir, E. (Editor) (2017) (Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi) (Pegem-a Yayınları) |
| 2. | Aytar, A., & Özsevgeç, T. (2019). Disiplinler arası fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma konusundaki gelişimlerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 324-357. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Ödev | 5 | 0 | 5 | 25 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 0 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 4 | 10 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 4 | 14 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 2 | 2 | |||||||
OÇ-2 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||||
OÇ-3 | 4 | 4 | ||||||||
OÇ-4 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 3 | |||||||