Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Disiplinlerarası Fen Öğretimi
Ders Kodu: FBÖ451
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Bu dersin amacı, disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması, ürün, model ve proje geliştirme ile sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamayı öğrenmek.

Özet İçerik

Disiplinlerarası öğrenme, farklı bilim alanlarındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılama, disiplinlerarası bilginin doğasını anlama, değer verme ve disiplinlerarası bakış açısı geliştirme; disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması; yerel, ulusal ve küresel olaylar, ürün ve model geliştirme, süreci ve sistemi tasarlama, proje geliştirme, buluş yapma-ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi; disiplinler arası beceriler, mühendislik ve tasarım, karar verme, üst düzey düşünme, bilişim-iletişim ve iş birliği, yenilikçi düşünme, girişimcilik, fen, teknoloji, toplum ve çevre ve arasındaki etkileşim: çevre, kültür, bilim ve teknoloji politikaları; sosyobilimsel konuların öğretimi, sosyobilimsel konular hakkında mantıklı kararlar alan ve uygulayan, sorumluluk, tutum ve değer sahibi vatandaş olabilme; bilişsel, duyuşsal, sezgisel, ahlaki ve etik muhakeme yapabilme; sosyobilimsel konulara yönelik öğretim yöntem ve stratejilerini uygulama.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Emrah HİĞDE
Öğrenme Çıktıları
1.Farklı bilim alanındaki bilgileri ve kullanılan becerileri algılar
2.Disiplinlerarası bilgiyi fen öğretiminde kullanabilir
3.Bir ürün, model, proje geliştirme konusunda fikir sahibi olur
4.Kariyer seçimi, önemi ve planlaması hakkında öneriler geliştirir
5.Disiplinlerarası becerileri, mühendislik ve tasarım süreçlerini yorumlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Karademir, E. (Editor) (2017) (Fen Öğretiminde Disiplinlerarası Beceri Etkileşimi) (Pegem-a Yayınları)
2.Aytar, A., & Özsevgeç, T. (2019). Disiplinler arası fen öğretiminin 7. sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınma konusundaki gelişimlerine etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 324-357.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Disiplinlerarası fen öğretimi çerçevesinde fen teknoloji toplum ve çevre ilişkisi
2. Hafta - Teorik
Disiplinlerarası öğrenme
3. Hafta - Teorik
Disiplinlerarası bilginin doğası
4. Hafta - Teorik
Disiplinlerarası bilginin fen öğretiminde kullanılması
5. Hafta - Teorik
Proje geliştirme, mühendislik ve tasarım süreçleri
6. Hafta - Teorik
Disiplinler arası beceriler
7. Hafta - Teorik
Buluş yapma ve kişisel gelişim, kariyer seçimi ve önemi
8. Hafta - Teorik
Disiplinlerarası fen öğretiminde ürün geliştirme
9. Hafta - Teorik
Üst düzey düşünme, girişimcilik, yenilikçi düşünme
10. Hafta - Teorik
web 1.0, web 2.0, web 3.0, web 4.0 uygulamaları
11. Hafta - Teorik
Disiplinlerarası bir öğretim programı olarak STEM
12. Hafta - Teorik
fen teknoloji mühendislik matematik uygulamalı proje tasarlama
13. Hafta - Teorik
Disiplinlerarası fen öğretiminde STEM, STEAM ve E-STEM
14. Hafta - Teorik
fen teknoloji mühendislik matematik uygulamalı etkinlik tasarlama
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders130226
Ödev50525
Bireysel Çalışma50525
Ara Sınav16410
Dönem Sonu Sınavı110414
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
2
2
OÇ-2
4
5
4
3
OÇ-3
4
4
OÇ-4
3
2
3
3
OÇ-5
4
5
3
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026