
| Ders Kodu | : EFS184 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, öğrencilerin ses üretimi mekanizmasını temel düzeyde tanımalarını, doğru ses kullanımını öğrenmelerini ve ses sağlığını tehdit eden durumlara karşı bilinç kazanmalarını sağlamaktır. Sesin bireysel ifade aracı olarak önemi vurgulanarak, profesyonel ve günlük yaşamda etkili, sağlıklı ve sürdürülebilir ses kullanım becerileri kazandırmak hedeflenmektedir.
Bu ders, insan sesinin üretimi, doğru kullanımı ve korunmasına ilişkin temel bilgileri kuramsal olarak sunar. Sesin anatomik ve fizyolojik temelleri, nefesin sesi desteklemedeki rolü, mesleki ses kullanım biçimleri, ses hijyeni, ses sağlığını tehdit eden faktörler ve yaygın ses bozuklukları konularını içerir. Ders kapsamında öğrencilerin kendi seslerine dair farkındalık kazanmaları ve günlük yaşamda seslerini daha etkili ve sağlıklı biçimde kullanabilmeleri hedeflenir.
| Öğr. Gör. Kadriye Olcay ŞAHİN |
| 1. | İnsan sesinin anatomik ve fizyolojik yapısını temel düzeyde açıklar. |
| 2. | Doğru ve sağlıklı ses kullanımının ilkelerini kuramsal olarak tanımlar. |
| 3. | 5. Ses sağlığını tehdit eden faktörleri (sigara, stres, reflü, çevresel koşullar vb.) açıklar. |
| 4. | Ses bozukluklarına ilişkin temel kavramları kuramsal düzeyde tanır (nodül, polip, larenjit vb.). |
| 5. | Kendi sesine dair farkındalık geliştirir ve sesini bilinçli şekilde kullanma yönünde tutum geliştirir. |
| 1. | Boone, D. R., McFarlane, S. C. (2005). The Voice and Voice Therapy |
| 2. | Sataloff, R. T. (2006). Professional Voice: The Science and Art of Clinical Care |
| 3. | Yılmaz, T. (2014). Ses Eğitimi ve Sağlığı |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Ödev | 12 | 0 | 2 | 24 |
| Bireysel Çalışma | 9 | 0 | 4 | 36 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 7 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 8 | 8 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |