
| Ders Kodu | : EBB253 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu derste bilimsel araştırmanın temelleri, araştırma yöntemi, araştırma süreci, bir bilimsel araştırmanın tüm aşamalarının bilgisinin kazadırılması amaçlanmaktadır.
Literatür taraması, araştırma problemi, yöntem, veri toplama yöntem ve teknikleri, veri analizi, sonuçların raporlaştırılması
| Doç. Dr. Emrah HİĞDE |
| Dr. Öğr. Üyesi Nurtaç ÜSTÜNDAĞ KOCAKUŞAK |
| 1. | Bilimsel bir araştırma yaparken kullanacağı yöntemlere yönelik temel kavramları açıklar |
| 2. | Bilimsel araştırma türlerini açıklar |
| 3. | Araştırma yapmaya uygun ve alanı ile ilişkili problem tanımlar |
| 4. | Araştırma problemine yönelik ilgili literatür taraması yapar |
| 5. | Problem durumuna yönelik hipotezler/araştırma soruları geliştirir |
| 6. | Farklı örneklem belirleme, araştırma yöntemi ve veri toplama durumlarından araştırmasına uygun olanı seçer |
| 7. | Araştırmasını raporlaştırır |
| 1. | Fraenkel, J. R. and Wallen, R. E. (2009). How to Design and Evaluate Research in Education. New York: McGraw-Hill Companies |
| 2. | Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-7 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |