Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Okullarda RPD Uygulamaları I
Ders Kodu: EBB453
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 6
Kredi: 5
Laboratuvar: 0
AKTS: 10
Amaç

Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin yürütülüşünü kavrar. 2) Çeşitli eğitim kademelerinde verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini tanır. 3) Eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal gelişim alanlarına uygun hizmetleri planlar ve yürütür.

Özet İçerik

Uygulamalar ve Süpervizyona İlişkin Gereklilikler

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Didem AYDOĞAN
Doç. Dr. Esin ÖZER
Prof. Dr. Ali Serdar SAĞKAL
Prof. Dr. Ruken AKAR VURAL
Prof. Dr. Tarık TOTAN
Prof. Dr. Yalçın ÖZDEMİR
Prof. Dr. Yaşar KUZUCU
Öğrenme Çıktıları
1.Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin yürütülüşünü kavrar.
2.Çeşitli eğitim kademelerinde verilen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini tanır.
3.Eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal gelişim alanlarına uygun hizmetleri planlar
4.Okullarda psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini yürütür.
5.Eğitsel, mesleki ve kişisel-sosyal gelişim alanlarına uygun hizmetleri planlar
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Güven, M. (2008). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayıncılık.
2.Erkan, S. (2006). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri. Ankara: Pegem Yayınları.
3.Erkan, S. ve Kaya, A. (2005). Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları: I ve II. Ankara: Pegem Yayınları.
4.Gazioğlu, E. İ. ve İlgar, Ş. M. (Ed.) (2017). Öğretmen ve Öğretmen Adayları İçin Rehberlik. Ankara: Pegem Yayınları.
5.Kuzgun, Y. (Editör) (2014). İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayıncılık.
6.Owen, F. K., Owen, D. ve Karaırmak, Ö. (2013). Okul Psikolojik Danışmanları İçin El Kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
7.Yeşilyaprak, B. (2005). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın ve Dağıtım.
8.Yeşilyaprak, B. (2015). İlk ve Ortaöğretimde Gelişimsel Rehberlik. Ankara: Pegem Yayınları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Dersin Tanıtımı, Uygulamalara ve Süpervizyona İlişkin Gerekliliklerin, Öğrencilerin Rol ve Sorumluluklarının Tanımlanması
2. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
3. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
4. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
5. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
6. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
7. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
9. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
10. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
11. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
12. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
13. Hafta - Teorik
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
14. Hafta - Uygulama
Uygulama Okulunda Staj (Süpervizör Gözetiminde)
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%100
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders2228
Uygulamalı Ders1366156
Ödev143384
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)248
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
OÇ-1
4
4
5
5
4
4
4
5
5
4
OÇ-2
5
5
5
4
4
4
4
5
4
4
OÇ-3
4
4
4
4
4
4
4
5
4
5
OÇ-4
4
4
4
4
5
5
5
4
5
4
OÇ-5
5
5
5
4
4
4
5
4
5
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026