
| Ders Kodu | : RPD261 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Psikolojik danışman adaylarına; kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları hakkında bilgi kazandırarak ve kültüre duyarlı psikolojik danışma yetkinliğini geliştirmektir.
Kültür, Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamalarının tarihçesi, Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamalarının gelişme gerekçeleri, Kültüre duyarlı psikolojik danışma yetkinlikleri, Kültüre duyarlı psikolojik danışma uygulamaları, Sosyal adalet temelli psikolojik danışma uygulamaları.
| Doç. Dr. Didem AYDOĞAN |
| 1. | Kültürel yapı ve ilişkileri anlama |
| 2. | Kültür ile psikolojik danışma ilişkisini kavrama |
| 3. | Çok kültürlü psikolojik danışma yaklaşımlarını öğrenme |
| 4. | Çok kültürlü psikolojik danışma yeterliliklerini öğrenme |
| 5. | Sosyal adalet temelli uygulamalarına ilişkin farkındalık kazanma |
| 1. | Mattis, J., Kurter, F. (2014). Türkiye’de Uygulamacıların Gözüyle Psikolojik Danışmada Kültüre Duyarlı Olma. İstanbul: Bahçeşehir Üniversitesi Yayınları. |
| 2. | Schwarzbaum, S., & Thomas, A. J. (2008). Dimensions of multicultural counseling: A life story approach. Thousand Oaks: Sage |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 14 | 0 | 1 | 14 |
| Dönem Ödevi | 1 | 0 | 6 | 6 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 11 | 1 | 12 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 1 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |