
| Ders Kodu | : RPD263 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bazı öğrenciler akranlarından farklı gelişim özellikleri göstermeleri nedeniyle özel gereksinimlere sahip olup, okul ve okul dışı ortamlarda birtakım düzenlemelere ve müdahalelere ihtiyaç duyabilirler. Özel yetenekli öğrenciler de farklı gelişen çocuklar olarak özel gereksinimleri olan öğrencilerdir. Bu ders; yetenek ve zekâ gibi kavramların anlaşılmasını, özel yetenekli öğrencilerin özelliklerinin tanınmasını, bu öğrencilerin sınıf ortamında fark edilebilmesini, zekâ ve yetenek gelişiminin desteklenmesini ve özel gereksinimlerin doğurduğu özel rehberlik ve psikolojik danışmanlık gereksinimlerine uygun hizmetlerin sağlanması konularında rehber ve psikolojik danışman adaylarının gerekli bilgileri edinmesini amaçlamaktadır.
Özel yetenekli bireyin tanımı, sınıflandırılması, ayırt edici özellikleri; özel yetenekliliği belirleme süreçleri ve ölçütleri; özel yetenekli çocuklar için uygun öğretim stratejileri, farklılaştırılmış öğretim, zenginleştirme, hızlandırma, danışmanlık hizmetleri, aile ve okul iş birliği, Türkiye’de özel yetenekli çocuklara yönelik eğitim uygulamaları (BİLSEM vb.)