
| Ders Kodu | : EFS182 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencilere, Orta Asya’dan günümüze kadar uzanan süreçte Türk müziğinin geçirdiği evreleri, müzik türlerini, çalgılarını ve önemli temsilcilerini tanıtmak hedeflenir.
Bu derste, Türk müziğinin Orta Asya’dan günümüze kadar nasıl değiştiği ve geliştiği anlatılır. Müziğin zamanla toplumla birlikte nasıl dönüştüğü, farklı dönemlerde nasıl şekillendiği ele alınır. Ayrıca Cumhuriyet dönemindeki müzik yenilikleri, arabesk ve popüler müzik gibi türlerin ortaya çıkışı ve günümüzde geleneksel ile modern müziğin nasıl bir arada var olduğu üzerinde durulur.
| Öğr. Gör. Zeynep GERGİN |
| 1. | Türkiye'deki müzik türlerinin tarihsel gelişimini öğrenir |
| 2. | Temsilci sanatçıları ve döneme özgü eserleri tanır |
| 3. | Farklı dönemlerdeki müzik anlayışlarını ve değişimlerini karşılaştırır. |
| 4. | Geleneksel ve modern Türk müziği türleri hakkında temel bilgi edinir. |
| 5. | Müzik türlerinin oluşumunu ve yayılma biçimlerini açıklar. |
| 1. | Say, A. (2018). Müzik Tarihi (10. baskı). Müzik Ansiklopedisi Yayınları. |
| 2. | Nattiez, J. J. (1996). Müziği Anlamak (E. İlyasoğlu, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. |
| 3. | Beşiroğlu, M. Ş. (2010). Dünden Bugüne Müzik. Doruk Yayınları. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Ödev | 13 | 0 | 2 | 26 |
| Bireysel Çalışma | 9 | 0 | 1 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 0 | 6 | 6 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 0 | 6 | 6 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||
OÇ-2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | |||
OÇ-3 | 5 | 3 | 5 | 3 | ||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | |||
OÇ-5 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||