
| Ders Kodu | : MAT429 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
1-Dijital bilgisayarların çalışması için gerekli temel bilgileri öğretmek 2-Sayısal devre tasarımı yapabilmek
Sayısal sistemler, analog ve dijital sistemler, sayı sistemleri, sayıların tümlerleri, sayı sistemleri, tümler bulma algoritmaları, tümler kullanarak çıkarma işlemi, kod sistemleri, ikili kodlar, sayısal kodlar, alfasayısal kodlar, ağırlıklı kodlar, kendiliğinden tümlenen kodlar, dönüşlü kodlar, gray kodlar, yanlış bulan kodlar, yanlış düzelten kod sistemleri, Haming kodları, 2-yanlış bulan ve 1-yanlış düzelten kod, Boole cebiri, ikili Boole cebiri, Boole deyimleri, standart biçimler, standart çarpımlar toplamı, standart toplamlar çarpımı, minterm, maxterm, iki değişkenli Boole işlemleri, en küçük yetkin işlem kümeleri, en küçük deyim, yinelemesiz deyim, harita yöntemiyle sadeleştirme, Karnaugh haritaları, üç-dört-beş değişkenli harita, birleşimsel devre, dizisel devre, pozitif ve negatif mantık, geçitler, yayılma gecikmesi, fan-out değeri, temel geçitlerle çözümleme, temel geçitlerle devre tasarlama, NAND ve NOR geçitleri, yarım toplayıcı, tam toplayıcı, yarım çıkarıcı, tam çıkarıcı, ikiye tümler hesaplayan devre
| Dr. Öğr. Üyesi Rıfat AŞLIYAN |
| 1. | Sayısal sistemleri öğrenmek |
| 2. | Çeşitli sayı sistemleri arasında dönüşüm yapabilmek |
| 3. | Kod sistemlerinin nasıl çalıştığını öğrenmek |
| 4. | Haming kodlarını ve hatalı kodların nasıl düzeltildiğini anlamak |
| 5. | Boole cebirini ve Karnaugh haritasıyla nasıl sadeleştirme yapıldığını kavramak |
| 6. | Devrelerle ilgili temel bilgileri öğrenmek |
| 7. | Devre tasarımları yapabilmek |
| 1. | Mano, M., Kime, C.R., Logic and Computer Design Fundamentals, Prentice Hall, 2001 |
| 2. | Prof. Dr. Ünal Yarımağan, Sayısal Devrelerde Mantıksal Tasarım |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 2 | 32 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 32 | 2 | 34 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 150 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | |
OÇ-1 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||||
OÇ-2 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||||
OÇ-3 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||||
OÇ-4 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||||
OÇ-5 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||||
OÇ-6 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||||
OÇ-7 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||||||