
| Ders Kodu | : SOS301 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Sosyolojik düşüncenin genel makro yaklaşımlarını genel çerçevesiyle genel temsilcileri aracılığıyla tanıtmak, onların toplumsal olguları sosyolojik olarak nasıl analiz ettiklerini, güçlü ve zayıf olduğu yönleri kavratmak, çoklu bir yaklaşım içinde onları nasıl kullanabileceklerini öğretmek.
1930’lar sonrasında gelişen çağdaş sosyolojik teorilerin, tarihsel gelişimlerine göre ve belli başlı temsilcileri aracılığıyla karşılaştırmalı olarak tanıtılması. Bu ders özellikle topluma makro düzeyde bakan yapısalcılık, işlevselcilik, yapısal-işlevselcilik, çatışma teorisi gibi yaklaşımlara odaklanmakt
| Prof. Dr. Ümit TATLICAN |
| 1. | Modern sosyolojik teorinin ortaya çıkış koşulları genel makro yaklaşımlar bağlamında anlamak |
| 2. | Farklı makro sosyolojik yaklaşımların temel ilkelerini temel temsilcileri aracılığıyla kavramak. |
| 3. | Farklı sosyolojik bağlamlar ile sosyolojik yaklaşımlar arasındaki ilişkileri kavramak |
| 4. | Toplumsal ve tarihsel olgulara farklı sosyolojik perspektiflerin gözüyle bakabilmek |
| 5. | Toplumsal ve tarihsel olguları farklı sosyolojik perspektiflerden analiz edebilmek. |
| 6. | Belirli bir olguyu farklı sosyolojik perspektiflerin gözüyle karşılaştırabilmek |
| 7. | Aynı olgunun farklı boyutlarını çoklu perspektifler kullanarak kavrayabilmek |
| 8. | Belirli bir perspektifi esas alarak günümüzdeki belirli toplumsal bir olguyu irdeleyebilmek. |
| 9. | Farklı sosyolojik yaklaşımlardan hareketle günümüzdeki belirli toplumsal bir olguyu irdeleyebilmek |
| 10. | Farklı perspektiflerin toplumsal düzene bakış açılarını kavrayabilmek |
| 1. | H. Turner, The Structure of Socilogical Theory, |
| 2. | G. Ritzer & J. Douglas, Modern Social Theory, |
| 3. | Ritzer, Classical Social Theory, Ritzer, Postmodern Social Theory, |
| 4. | Martin Slattery, Sosyolojide Temel Fikirler |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 0 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 2 | 16 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 2 | 22 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 122 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-6 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-8 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-9 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |
OÇ-10 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 |