
| Ders Kodu | : SOS220 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Bu derste çevre ve toplum arasında çok yönlü ve çok kapsamlı bir ilişkinin var olduğu bilincinin öğrencilere kazandırılması. Çevresel sorunların toplumun sorunlarından bağımsız ya da alakasız olmadığının, çevreyi tehdit eden sorunların, nükleer, kimyasal vb. tehditlerin sadece doğayı tahrip etmekle kalmadığı, aynı zamanda toplumları da tehdit ettiği gerçeğinin derste gerek kuramsal gerekse de uygulamalı çalışmalarla anlatılması. Sosyoloji lisans öğrencilerinin lisans eğitimi boyunca evrensel değerlere, insan hakları ve çevre bilincine sahip yurttaşlar olarak bilgi donanımlarının artırılmasının sağlanması ve çağdaş değerler etrafında kenetlenmiş yurttaşlığın çevreci değerleri de gözeterek kurulabileceğinin öğretilmesi.
Çevre bizi çevreleyen canlı ve cansız varlıkların karşılıklı etkileşimlerinin bir bütünü olarak tanımlana bilir. Bu bütünü canlı (biyotik) öğeleri nüfus türleri, yani insanlar, bitki örtüsü, hayvan topluluğu ve mikroorganizmalardan oluştuğunu söyleye biliriz. Cansız (abiyotik) öğeler ise iklim, hava, su ve gezegenimizin yapısıdır (Keleş ve Hamamcı 2002). Aydınlanma düşüncesiyle ortaya çıkan ‘doğanın güçlerinin kontrol altına alınması’ fikri sanayi kapitalizmiyle birleşince ortaya yıkıcı birtakım sonuçlar çıkmıştır. Yirminci yüzyıl boyunca sanayileşmenin ulaşmış olduğu düzey denizleri, gölleri, ozon tabakasını ve ormanları kirletip tahrip edecek düzeye ulaşmıştır. Son on yıllardır çevre hakkındaki algılamalarımızda da önemli değişiklikler ortaya çıkmıştır.