
| Ders Kodu | : FEL353 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 6 |
Etiğin ana problemlerini, Felsefe tarihindeki belli başlı görüşlerden yola çıkarak anlatmak; bu problemleri, yazın yapıtlarından seçilmiş örnekler ve güncel örnekler üzerinde felsefi bir perspektiften tartışmaktır. Ayrıca, Bu ders öğrencilere insan haklarına ilişkin teorik ve pratik sorunları felsefe penceresinden tartışmayı öğretmeyi amaçlamaktadır. İnsan haklarına ilişkin teorik ve pratik sorunlar ile dünyada ve ülkemizde insan haklarını korunma çalışmaları felsefe açısından ele alınacaktır.
Bu derste insan haklarının ve etiğin temel ilkeleri öğretilecektir. Bu yolla insan haklarının bireysel ve sosyal hayattaki önemi anlatılacaktır.
| Prof. Dr. Berfin KART TEPE |
| 1. | Felsefenin bilgi otaya koyan bir dalı olan Etik ile hazır değer yargıları sistemleri olan Ahlaklar arasındaki farkı ayırt edebilir. |
| 2. | Etik ilişki ile Toplumsal İlişkinin ana özelliklerini ayırt ederek bu özellikleri edebiyattan ve günlük yaşamdan seçilmiş örnekler üzerinde gösterebilir. |
| 3. | İnsan hakları kavramını ve sorunlarını açıklayabilirler. |
| 4. | İnsan hakları düşüncesinin gelişimini ve evrenselliğini anlatabilirler. |
| 5. | Etik bakışı insan hakları sorunlarına uygulayabilirler. |
| 1. | Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (Çev.Saffet Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara |
| 2. | Kant, Immanuel, Ahlak Metafiziğinin Temellendirilmesi (Çev. İoanna Kuçuradi), HÜ Yayınları, Ankara |
| 3. | İoanna Kuçuradi, İnsan Hakları Kavram Sorunları, Türkiye Felsefe Kurumu, Ankara |
| 4. | Kuçuradi, İoanna ve Peker, Bülent, (Hazırlayanlar), 50 Yıllık Deneyimlerin Işığında Türkiye’de ve Dünyada İnsan Hakları, H.Ü. İnsan Hakları ve Felsefesi Uygulama ve Araştırma Merkezi, Ankara |
| 5. | Kuçuradi, İoanna (Hazırlayan) İnsan Haklarının Felsefi Temelleri, H.Ü. Yayınları, Ankara |
| 6. | Kuçuradi, İoanna (Hazırlayan) İnsan Haklarına Yönelik Tehditler, HÜ İnsan Hakları ve Felsefesi Araştırma ve Uygulama Merkezi, Ankara |
| 7. | Harun TEPE, Teorik Etik-Etiğin Bilgisel Sorunları, BilgeSu Yayınları, Ankara |
| 8. | Tepe, Harun. Etiğe Giriş- BilgeSu Yayınları, Ankara |
| 9. | Tepe, Harun. Pratik Etik-Etiğin Pratik Sorunları, BilgeSu Yayınları, Ankara |
| 10. | Tepe Kart, Berfin. Erdem Etiği, Aristotelesçi Kökenlerinden Günümüze, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara |
| 11. | Tepe, Kart Berfin. Etikte Öznellik Nesnellik Tartışması, BilgeSu Yayınları, Ankara |
| 12. | Sandel, Michael. Adalet, Yapılması Gereken Doğru Şey Nedir?, Felix Kitap, 2020 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 0 | 3 | 42 |
| Ödev | 14 | 0 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 15 | 0 | 2 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 1 | 31 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 152 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | |
OÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | ||
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||
OÇ-5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |