
| Ders Kodu | : TDE181 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Türk Halk Edebiyatına giriş için gerekli bilgi ve becerilerini geliştirmek
Türk Halk Edebiyatına ilişkin temel kavramları, ürünleri, şekil, yapı ve icra özellikleri bakımından değerlendirme. Sözlü gelenek eserleri özelliklerini tespit analiz etmek. Halk edebiyatı ürünlerini sınıflandırıp değerlendirmek.
| Prof. Dr. Caner IŞIK |
| 1. | 1. Türk Halk Edebiyatı alanında yeni bilgiler öğrenip buna bağlı olan bilgi ve kavramlar arası ilişkileri fark edebilme becerisi kazanma. |
| 2. | Türk Halk Edebiyatının yazılı ve sözlü kaynaklarını tanıyıp, kaynaklarına ulaşabilme, kaynaklardan bilimsel ölçütler çerçevesinde yararlanabilme becerisi kazanma. |
| 3. | Türk Halk Edebiyatı bilgilerini düzenleyip ve tahlil edebilme, eleştirebilme, yorumlayabilme becerisi kazanma. |
| 4. | Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilimsel yöntemleri tanıma, derleme çalışmaları yapabilme ve bunları inceleme yeteneği kazanma. |
| 5. | Türk Halk Edebiyatı alanındaki bilgileri derinleştirme ve lisansüstü çalışmalar yapabilecek bilgi, donanım becerisi elde etme. |
| 6. | Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki diğer disiplinleri tanıma ve Halk Edebiyatı ile karşılaştırmalı çalışmalar, analizler yaparak bütüncül bakabilme becerisi kazanma. |
| 7. | Türk Halk Edebiyatı alanında edindiği bilgilerle kültürel unsurları ulusala ve evrensele kazandırma, yeni ve güncel üretimlere hazırlayabilme becerisi kazanma. |
| 8. | Edindiği bilgileri sözlü ve yazılı olarak kolay ve anlaşılabilir biçimde aktarabilme becerisi kazanma. |
| 9. | Türk halk edebiyatı ürünlerini sınıflandırmayı öğrenmek ve ilgili ürünü ilgili başlıkta değerlendirebilme. |
| 1. | BORATAV, Pertev Naili, 2003, Yüz Soruda Türk Halk Edebiyatı, Sunuş, Konur Ertop, K yayınları, İstanbul. |
| 2. | OGUZ, Öcal, 2005, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı; Editör; M. Öcal Oğuz, (Metin Ekici, Mehmet Aça, Mustafa Arslan, Dilaver Düzgün, R, Bahar Akarpınar, Gülin Öğüt Eker, Aktan Müge Ercan, Tuba Saltık Özkan), Grafiker Yayınları, 3. Basım Ankara. |
| 3. | IŞIK, Caner, 2009, Sözlü Gelenek Eserlerinin Özellikleri, YYÜ, Sos. Bil. Ens. Dergisi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 1 | 40 | 32 | 72 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 72 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 4 | ||||
OÇ-2 | 5 | ||||
OÇ-3 | 4 | ||||
OÇ-4 | 4 | ||||
OÇ-5 | 3 | ||||
OÇ-6 | |||||
OÇ-7 | |||||
OÇ-8 | |||||
OÇ-9 | |||||