
| Ders Kodu | : TDE457 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Halkbilimi ve popüler kültür alanları ile ilgili bilgi birikimini geliştirmek. Halkbilimi metotlarını kullanarak öğrencinin kendi belirlediği bir halk kültürü konusu hakkında ön çalışma yapmasını sağlamak.
Farklı Halkbilim kuramlarının farklı uygulamaları üzerine çalışmalar yapmak. Alan Çalışması üzerinden uygulama yapmak. Geleneksel ürünlerin izlerini popüler kültürel ürünler içinde sürmek. Popüler kültürel ürünleri olası Halkbilim malzemesine dönüştürüp sosyal bağlam içinde analizini yapmak. halk kültürü bağlamında bir konunun öğrencinin belirlemesine yardımcı olup, araştırmasının ön çalışmalarını yaptırmak.
| Prof. Dr. Caner IŞIK |
| 1. | Halkbilgisi ve halkbilimi alanında yeni bilgi, kavramlar kazanma ve buna bağlı olarak bilgi ve kavramlar arası ilişkileri daha özel çerçevede algılayabilme becerisi kazanma. |
| 2. | Makale yazma ön becerisi kazanma |
| 3. | Halkbilimi alanındaki bilimsel yöntemleri tanıma, derleme çalışmaları yapabilme ve bunları ayrıntılı inceleme yeteneği kazanma. Popüler kültür ürünlerini farklı disiplinlerle değerlendirme |
| 4. | Halkbilgisi alanındaki bilgileri derinleştirme ve lisansüstü çalışmalar yapabilecek bilgi, donanım becerisi elde etme. |
| 5. | Halkbilimi çalışmalarında mesleki ahlak ve sorumluluk bilincini geliştirme becerisi kazanma |
| 6. | İçinde bulunduğu kültürü tanıma ve araştırma yapabilme |
| 1. | ÇOBANOĞLU, Ö, 2004, Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar, Akçağ Yay. Ankara. |
| 2. | OGUZ, Öcal, 2006, Halkbiliminde Kuramlar ve Yaklaşımlar 1, Geleneksel Yay. Ankara. |
| 3. | OGUZ, Öcal, 2005, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı; Editör; M. Öcal Oğuz, (Metin Ekici, Mehmet Aça, Mustafa Arslan, Dilaver Düzgün, R, Bahar Akarpınar, Gülin Öğüt Eker, Aktan Müge Ercan, Tuba Saltık Özkan), Grafiker Yayınları, 3. Basım Ankara. |
| 4. | TÜRKMEN, Fikret, 1992, Sahada Folklor Derleme Teknikleri, İzmir, E.Ü Edebiyat Fak. |
| 5. | IŞIK, Caner& EROL, Nuran. (2002). Arabeskin Anlam Dünyası: Müslüm Gürses Arabeski Örneğinde, Bağlam Yayınları, İstanbul. |
| 6. | IŞIK, Caner –EROL IŞIK Nuran (2013) Arabesk ve Müslüm Gürses, Ferfir Yayınları, İstanbul. |
| 7. | IŞIK, Caner. (2013) Kültür Sosyolojisi: Toplumsalı Anlamada Bir Zorunluluk, Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, Cilt: 16 Sayı:2-Güz 2013, Sayfa: 151-169. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 1 | 70 | 32 | 102 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 102 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | |
OÇ-1 | 5 | ||||
OÇ-2 | 4 | ||||
OÇ-3 | 5 | ||||
OÇ-4 | 5 | ||||
OÇ-5 | 3 | ||||
OÇ-6 | |||||