
| Ders Kodu | : TAR345 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
1566–1789 yılları arasında Osmanlı Devleti'nin sosyo-ekonomik yapısına etki eden gelişmeleri aktarmak.
II.Selim Zamanı (1566 -1574): Yeniçeri İsyanı, Osmanlı İmparatorluğu’nun Arabistan, Habeşistan,Yemen, Aden Mısır Politikaları; Kıbrıs’ın fethi, İnebahtı Bozgunu. III. Murat Zamanı (1574 -1595): Osmanlı - Avrupa ilişkileri, Osmanlı İran, Gürcistan ilişkileri; Osmanlı Eflak, Boğdan, Erdel, Avusturya ilişkileri. III. Mehmet Zamanı(1595 - 1603): Osmanlı Eflak, Macaristan, Avusturya politikaları, Eğri Seferi ve müteakip dönemde Türk -Avusturya Savaşları. I. Ahmet Zamanı (1603 -1617): Zitvatorok Sulhu. Celali İsyanları, İstanbul İsyanı. Osmanlı-İran Savaşları. I. Mustafa, II. Osman Zamanları(1617 -1622):Osmanlı -İran, Osmanlı -Avusturya, Osmanlı –Lehistan İlişkileri. Merkezi İsyanlar ve II. Osman’ın katledilmesi. IV. Murat, Sultan İbrahim Zamanları (1623 -1648) : Osmanlı -İran Savaşları, Bağdat muhasaraları, Osmanlı-Erdel münasebetleri. Merkezi isyanlar, Osmanlı-Avusturya münasebetleri. IV. Mehmet Zamanları (1648 -1687): İç isyanlar, Osmanlı Venedik ilişkileri, Girit meselesi. Tarih İçinde Osmanlı Lehistan İlişkileri. Onaltı ve Onyedinci Yüzyıllarda Osmanlı -Moskova İlişkileri. Yeniçağ’da Osmanlı Kuzey Afrika, Akdeniz, Hint Okyanusu Politikaları.
| Dr. Öğr. Üyesi Ayten CAN |
| 1. | Üç Kıta’ya hâkim olmuş bir İmparatorluğun hangi nedenlerden dolayı “Duraklama Dönemine “ girdiğinin irdelenmesi |
| 2. | Duraklama Dönemi’nin daha iyi anlaşılabilmesi amacıyla Batı’daki gelişmelerin değerlendirilmesi. |
| 3. | XVI ve XVIII. Yüzyıllarda Osmanlı Devleti’nin Batılı Devletlerle ilişkileri ve devlete etkilerinin değerlendirilmesi. |
| 4. | Kronolojik sıraya göre Osmanlı Padişahlarının siyasi, idari, sosyal, ekonomik ve askeri alanda yaptıkları yenilikler ve gelişmelerin daha iyi anlaşılması. |
| 5. | Döneme damgasını vuran halk hareketlerinin nedenlerinin anlaşılması ve bu halk hareketlerinin merkezi idareye getirdiği sorunların belirlenmesi. |
| 1. | İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi, C. III-IV, TTK Yayınları, Ank. 2003. |
| 2. | Halil İnalcık, Osmanlı İmparatorluğu’nun Sosyal ve Ekonomik Tarihi, 1600-1914, C.II, Eren Yay. İst. 2004 |
| 3. | Halil İbrahim İnal, Osmanlı Tarihi, Nokta Yay. İst. 2010. |
| 4. | Erhan Afyoncu, Sorularla Osmanlı Tarihi, Yeditepe Yay. İst.2011. |
| 5. | Sina Akşin (editör) Türkiye Tarihi 3, Osmanlı Devleti 1600-1908, Cem Yay.İst. 1997. |
| 6. | Robert Mantran (Çev. Server Tanilli) ,Osmanlı İmparatorluğu Tarihi I, Osmanlı Devletinin Doğuşundan XVIII. Yüzyılın Sonuna Kadar,Cem. Yay. İst. 1995. |
| 7. | İdris Bostan, Osmanlı Gemi Teknolojisinin Değişimi: Kadırgadan Kalyona, Beylikten İmparatorluğa Osmanlı Denizciliği, İstanbul 2006, s.183-207. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 1 | 7 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 1 | 15 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 78 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 3 | |||||||||||
OÇ-2 | ||||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||||
OÇ-4 | ||||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||||