
| Ders Kodu | : TAR469 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, toplumsal cinsiyet eşitsizliğinin nedenleri ve sonuçlarından yola çıkarak toplumsal cinsiyet eşitliği politikalarını irdelemektir. Sosyal bilimler alanında kadın kimliği ve toplumsal cinsiyet tartışmaları giderek ön plana çıkmaktadır. Bu ders kadın kimliğinin kuruluşu ve dönüşümünü tartışmaktadır.
Toplumsal Cinsiyet Nedir? Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerine Farklı Yaklaşımlar: Liberal Yaklaşım, Marksist Yaklaşım ve Post Modernist Yaklaşım Feminist Yaklaşımlar: Eşitlikçi Feminizm Sosyalist Feminizm Radikal Feminizm Dünyada Ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliklerinin Görünümü: Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği: Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Ailede Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Siyasette Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Dünyada Ve Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Politikaları: Çalışma Yaşamındaki Eşitlik Politikaları Eğitimde Ve Ailede Eşitlik Politikaları Siyasette Eşitlik Politikaları Değerlendirme
| Dr. Öğr. Üyesi Ayten CAN |
| 1. | Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin tarihsel ve toplumsal bir inşa olduğunu bilir. |
| 2. | Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerini irdeleyen farklı kuramsal yaklaşımları kavrar. |
| 3. | Toplumsal cinsiyet eşitsizliklerinin siyasi programlarla giderilebileceğini eleştirel olarak kavrar, uygulanan çeşitli politikaları öğrenir ve yorumlar. |
| 4. | Dünyada ve Türkiye’de toplumsal cinsiyet eşitliği politikalarını inceler. |
| 5. | Toplumsal cinsiyet eşitliği, uygulama sonuçlarını değerlendirir. |
| 1. | Ayşe BERKTAY HACIMİRZAOĞLU, 75 Yılda Kadınlar ve Erkekler, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul, 1999. |
| 2. | Josephine DONOVAN, Feminist Teori, İletişim Yayınları, İstanbul, 1999. |
| 3. | Mine TAN-Yıldız ECEVİT- Serpil SANCAR, Kadın Erkek Eşitliğine Doğru Yürüyüş, TÜSİAD, İstanbul, 2007 |
| 4. | Derleyen: Sylvia Marcos, Çev: Sibel Özbudun ve arkadaşları,Bedenler, Dinler ve Toplumsal Cinsiyet, Ütopya Yayınevi, Ankara 2006. |
| 5. | Serpil Çakır, Necla Akgökçe, Kadın Araştırmalarında Yöntem, , Sel Yayıncılık, İstanbul 1995. |
| 6. | Michel, Andree, Feminizm, Çev: Şirin Tekeli, İletişim Yayınları. |
| 7. | Scott,Joan W., Toplumsal Cinsiyet: Faydalı Bir Tarihsel Analiz Kategorisi, Agora Kitaplığı, Çev: Aykut Tunç Kılıç, İstanbul 2007. |
| 8. | Tannahall,Reay Tarihte Cinsellik, Çev: Sinem Gül, Dost Kitabevi, Ankara 2003. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 2 | 12 | 12 | 48 |
| Proje | 1 | 10 | 1 | 11 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 2 | 12 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 80 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | ||||||||||||
OÇ-2 | ||||||||||||
OÇ-3 | ||||||||||||
OÇ-4 | 4 | |||||||||||
OÇ-5 | ||||||||||||