| 1. | Bilimsel etik ve sorumluluk bilinci kazanmak. |
| 2. | Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanmak |
| 3. | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
| 4. | Farklı coğrafyalardaki tarihi olayları karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanmak. |
| 5. | Tarihi olayların gelişiminde siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik, bireysel vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmak. |
| 6. | Tarih alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme becerisi edinmek |
| 7. | Tarih alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmak |
| 8. | Tarih biliminin ulusal veya uluslararası boyutta öneminin farkına varmak; günümüzdeki olayların arka planı hakkında fikir yürütme yetisine sahip olmak. |
| 9. | Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşmak. |
| 10. | Dünya tarihi ve Ulusal tarih arasında paralellik kurma bilgisine sahip olmak. |
| 11. | Sosyal hayatın değerini sezme, insanları birlikte harekete geçiren kuvvetleri bulma ve bireylerin bu genel faaliyet içindeki rollerini anlama becerisi kazanmak. |
| 12. | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğine sahip olmak ve eleştirel düşünebilme yeteneğini geliştirmek |