
| Ders Kodu | : SAT471 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Kültür ve doğa varlıkları açısından zengin birikime sahip olan ülkemizde, öğrencilerin özellikle kültür varlıklarının anlam, sorun ve olanaklarını bilmesini sağlamak, bu varlıkların korunması konusunda ulusal ve uluslararası platformdaki bilgiyi ve gelişmeleri öğrenmesi. Kültür varlıkları ve koruma konusundaki bilgi, literatüre ulaşmaları ve kendi alanlarında rahat kullanmalarını sağlama.
Kültür varlıklarını korumanın kuramsal temeli ve çağdaş koruma kuramının 19. yüzyıldan günümüze dek tarihsel gelişimi. Kültür varlıklarının değer, potansiyel ve sorunlarının tanımı. Onarım öncesinde yapılan araştırmalar ve koruma ölçütleri. Müdahale türleri (sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme vb.) ve yapılmış onarımlardan örnekler. Yapı, sokak, mahalle ve kent ölçeğinde koruma örnekleri. Türkiye'de korumanın yasal ve örgütsel yönleri. Koruma eğitimi.
| Prof. Dr. Gökçe ŞİMŞEK |
| 1. | Kültür ve doğa varlıkları kavramlarını ve türlerini öğrenme. |
| 2. | Kültür ve doğa varlılarının korunmasıyla ilgili yayınları ve terminolojiyi anlama. |
| 3. | Kültür varlıklarının koruma gerekliliklerini ve sorunlarını analiz etme. |
| 4. | Kültür varlıklarının değer ve önemine yönelik duyarlılık geliştirme. |
| 5. | Kültür varlıklarının korunmasına ilişkin bilinç düzeyini artırmak. |
| 1. | AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayınları, İstanbul 1996. |
| 2. | ASATEKİN, G., Kültür ve Doğa Varlıklarımız: Neyi, Niçin, Nasıl Korumalıyız?, Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü Yay., Ankara 2004. |
| 3. | ERDER, C., Tarihi Çevre Bilinci, Ankara 1975. |
| 4. | ERDER, C., Tarihi Çevre Kaygısı, Ankara 1977. |
| 5. | Kültür Bakanlığı, Taşınmaz Kültür ve Tabiat Varlıkları Mevzuatı, Ankara 1990. |
| 6. | MADRAN, E. - ÖZGÖNÜL, N., Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, TMMOB Mimarlar Odası, Ankara 2005. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 1 | 2 | 42 |
| Okuma | 10 | 0 | 1 | 10 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 0 | 1 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 1 | 8 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 9 | 1 | 10 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | ||||||
OÇ-2 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | ||||||
OÇ-3 | 3 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
OÇ-4 | 5 | 5 | ||||||||||
OÇ-5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||||||||