Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Pazarlamaya Giriş
Ders Kodu: ISL205
Ders Türü: Bölüm Dışı Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 0
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 5
Amaç

Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguların anlaşılması, tüketici davranışlarını anlayabilme, yorumlayabilme ve pazarlama programlarının şekillendirilmesinde kullanabilme ve temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilebilmesini amaçlar.

Özet İçerik

Temel kavramlar, Pazarlama anlayışındaki değişmeler, Pazar ve pazarlama çeşitleri, Pazarlama planlamasının ilkeleri, Pazarlamanın mikro ve makro çevresi, Tüketici pazarları, Kurumsal pazarlar, Uluslararası pazarlar, Pazar ölçümlemesi, Hedef pazar bölümlendirme ilkeleri, Pazarlama karması, Ürün ve hizmetler, Fiyat, yer ve dağıtım kanalları, Tutundurma, Örnek olaylar ve uygulama.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Esma ACAYIP
Dr. Öğr. Üyesi Mustafa DOĞANER
Öğrenme Çıktıları
1.Pazarlamanın temel kavramlarını ve işlevlerini tanımlar.
2.Pazarlama karması bileşenlerini (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) açıklar.
3.Tüketici davranışlarını etkileyen faktörleri analiz eder.
4.Pazar bölümlendirme ve hedefleme stratejilerini değerlendirir.
5.Temel pazarlama stratejilerini örneklerle açıklar.
6.Güncel pazarlama trendlerini tanır ve yorumlar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.İsmet Mucuk Pazarlama İlkeleri Türkmen Kitabevi
2.Cemal Yükselen, Pazarlama--djitalleşme sürecinde ilkeler-yönetim-örnek olaylar -Detay Yayıncılık-2019, Ankara
3.Philip Kotler&Garry Armstrong, (Çeviri Editörü: A. Ercan Gegez), Pazarlama İlkeleri, Beta Yayınları, 2018, İstanbul
4.Philip Kotler&Kevin Lane Keller,(Çeviri Editörü: İbrahim Kırova), Pazarlama Yönetimi, Beta yayınları,2018, İstanbul
5.Zeliha Eser, Sezer Korkmaz, Sevgi Ayşe Öztürk, Pazarlama Kavramlar-İlkeler-Kararlar, Siyasal Kitabevi, 2017, Ankara
6.Canan Ay &Tülin Ural/Editör/, Pazarlama İlkeleri, Lisans Yayıncılık, İstanbul
7.İsmail Kaya, Pazarlama Bi Tanedir, Bâbıali Kültür yayıncılık, İstanbul
8.William D. Perreault, Joseph P. Cannon, E. Jerome McCarthy, (Çevri Editörü: Asım Günal Önce), Pazarlamanın temelleri-Bir Pazarlama stratejisi Planlama Yaklaşımı, Nobel yayınları, 2013, İstanbul
9.J. Paul Pter, James H. Donnely, (Çeviri Editörü: Aykan Candemir), Pazarlama Yönetimine Giriş, Nobel Yayınları, 2016, İstanbul
10.Aysel Erciş/editör/ Pazarlama İlkeleri, Atatürk Üniversitesi AÖF
11.Süphan Nasır, Pazarlama İlkeleri, İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi
12.Bayram Zafer Erdoğan, Vd., Pazarlamaya Giriş, Anadolu Üniversitesi AÖF
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Pazarlamanın tanımı ve temel kavramlar
2. Hafta - Teorik
Pazarlama Çevresi
3. Hafta - Teorik
Pazarlama Yönetimi
4. Hafta - Teorik
Pazar Bilgi sistemi ve Pazarlama Araştırması
5. Hafta - Teorik
Pazar Bölümlendirme ve Hedef Pazar Seçimi
6. Hafta - Teorik
Ürün Konumlandırma ve Farklılaştırma
7. Hafta - Teorik
Ara Sınavına Yönelik Tartışma, Problem Çözme
8. Hafta - Teorik
Güncel Pazarlama kavramları
9. Hafta - Teorik
Ürün
10. Hafta - Teorik
Fiyat
11. Hafta - Teorik
Dağıtım
12. Hafta - Teorik
Tutundurma
13. Hafta - Teorik
Örnek olay çözümlemeleri
14. Hafta - Teorik
Yarıyıl Sonu Sınavına Yönelik Tartışma, Problem Çözme
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141356
Ara Sınav130131
Dönem Sonu Sınavı133134
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)121
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
PÇ-6
PÇ-7
PÇ-8
PÇ-9
PÇ-10
PÇ-11
PÇ-12
OÇ-1
3
3
2
5
3
3
3
2
2
3
5
2
OÇ-2
3
3
2
5
3
3
4
2
3
3
5
2
OÇ-3
4
4
3
5
4
4
3
2
2
4
5
3
OÇ-4
4
4
2
5
3
4
4
2
3
4
5
3
OÇ-5
4
4
2
5
3
4
4
2
3
4
5
3
OÇ-6
4
4
3
4
3
5
3
2
2
4
5
4
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026