
| Ders Kodu | : ÇEKO301 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Temel Alan Dersi. Bu ders, öğrencilere emek piyasasının temel kavramlarını, türlerini ve başlıca aktörlerini tanıtarak emek piyasasında yaşanan gelişmeleri niteliksel ve niceliksel olarak analiz etme yetkinliği kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, işgücü piyasasının yapısı ve işleyişi, işsizlik ve enflasyon arasındaki ilişkiler, ücret oluşum süreçleri ve ücretleri belirleyen değişkenler derinlemesine ele alınacaktır. Öğrencilerin çalışma ekonomisinin temel teorik yaklaşımlarını kavrayarak, işgücü piyasasındaki eşitsizlik, ayrımcılık ve toplumsal cinsiyet gibi güncel sorunları analiz etme; sürdürülebilir kalkınma, sosyal adalet ve etik değerlere dayalı bir toplumsal sorumluluk anlayışı geliştirme ve dijitalleşme ile değişen emek piyasası dinamiklerine uyum sağlama becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir.
Çalışma Ekonomisi I dersi, işgücü piyasalarının işleyişini hem teorik hem de uygulamalı düzeyde derinlemesine inceleyerek, öğrencilerin emek arzı ve talebinin belirleyicilerini, işgücü piyasasında denge süreçlerini ve emek piyasası politikalarının sosyal ve ekonomik etkilerini analiz edebilme yetkinliği kazanmalarını hedefler. Ders kapsamında, temel emek piyasası kavramları, ekonomik model geliştirme becerisi, etkin ücret teorileri, emek mobilitesinin ekonomik analizi, işgücü piyasasında ayrımcılık ve sendikaların rolü gibi başlıklar ele alınır. Öğrencilerin toplumsal cinsiyet eşitliği, sosyal adalet ve etik değerler perspektifiyle işgücü piyasasındaki güncel sorunları değerlendirme, sürdürülebilir kalkınma hedeflerine katkı sunma ve dijitalleşme ile değişen emek dinamiklerine uyum sağlama becerilerinin geliştirilmesi dersin temel amacıdır
| Prof. Dr. Abdullah ÖZDEMİR |
| 1. | Öğrenci, emek arzı, emek talebi, ücret oluşumu ve emek piyasası dengesi gibi temel kavramları ve ekonomik modelleri açıklar. |
| 2. | Öğrenci, istihdam, işsizlik, esneklikler ve maliyet yapıları gibi emek piyasası göstergelerini niteliksel ve niceliksel olarak analiz eder ve temel hesaplamaları yapabilir. |
| 3. | Öğrenci, toplumsal cinsiyet eşitsizliği, ayrımcılık, içsel işgücü piyasaları ve sendikaların rolü gibi sosyal sorunları teorik ve uygulamalı düzeyde tartışır. |
| 4. | Öğrenci, etkin ücret teorileri, emek mobilitesi, rekabet türleri ve piyasa politikalarının emek piyasası üzerindeki etkilerini eleştirel bakış açısıyla değerlendirir. |
| 5. | Öğrenci, çalışma ekonomisi alanındaki analizlerini etik değerler, toplumsal sorumluluk ve sürdürülebilir kalkınma perspektifiyle birleştirir. |
| 1. | Toker Dereli, Kemal İnan, Nuri Çelik (2015). Çalışma Ekonomisi. Beta Yayınları. |
| 2. | Lordoğlu, K., Özkaplan N., (2005.) Çalışma Ekonomisi, Der Yayınları, İstanbul. |
| 3. | Ekinci, Ö. (2022). Çalışma ekonomisine giriş. Ekin Basım Yayın. |
| 4. | Ronald G. Ehrenberg, Robert S. Smith (2017). Modern Labor Economics: Theory and Public Policy. Routledge. |
| 5. | George J. Borjas (2015). Labor Economics. McGraw-Hill Education. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 3 | 84 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 2 | 17 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 22 | 2 | 24 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |