
| Ders Kodu | : ÇEKO302 |
| Ders Türü | : Bölüm Dışı Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Temel Alan Dersi. Çalışma Ekonomisi II dersi, öğrencilere çalışma yaşamının temel aktörlerinden olan sendikaların işleyişi, toplu pazarlık mekanizmaları ve endüstriyel demokrasi süreçlerini hem teorik hem uygulamalı düzeyde öğretmeyi amaçlamaktadır. Ders, sendikaların ekonomik ve toplumsal etkilerini analiz etmenin yanı sıra, işsizlik, istihdam politikaları, işgücü piyasasına katılım, emek piyasasında ayrımcılık ve toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri gibi güncel sosyal sorunları tarihsel ve küresel bağlamda tartışmayı hedefler. Öğrencilerin sürdürülebilir kalkınma hedefleri, sosyal adalet, eşitlik ve etik değerlere duyarlılık göstererek toplumsal sorumluluk bilinci geliştirmesi; aynı zamanda dijitalleşme, yapay zekâ ve otomasyon gibi dönüşümlerin emek süreçlerine etkilerini kavrayarak bu dönüşümlere uyum sağlayacak bilgi ve beceriler edinmesi dersin temel amacıdır.
Çalışma Ekonomisi II dersi, sendikaların faaliyetleri ve toplu pazarlık modelleri üzerine odaklanarak sendikal hareketlerin ekonomik ve sosyal amaçlarını derinlemesine analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ders kapsamında, işsizlikle mücadeleye yönelik olarak uygulanan para ve maliye politikaları ile aktif ve pasif istihdam politikaları detaylı şekilde ele alınmaktadır. Ayrıca, emek piyasasında ayrımcılık, toplumsal cinsiyet eşitsizlikleri, emek verimliliği ve eğitim ekonomisi konuları da kapsamlı biçimde incelenmektedir. Ücret teorileri, asgari ücret politikaları ve platform ekonomisinin avantajları ile dezavantajları değerlendirilerek, öğrencilere bu alanlarda eleştirel bir bakış açısı kazandırılması hedeflenmektedir. İşsizlik türleri ve NEET (Ne eğitimde, ne istihdamda, ne de öğrenimde olan gençler) kavramı üzerinde durularak, öğrencilere işgücü piyasalarının karmaşık yapısını anlama ve ekonomik politikaların bu piyasalar üzerindeki etkilerini analiz etme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. Ders, aynı zamanda öğrencilerin etik değerlere dayalı toplumsal sorumluluk anlayışını güçlendirmeyi ve dijitalleşme, yapay zekâ ve otomasyon gibi çağdaş dönüşümlere uyum sağlayacak bilgi ve yetkinlikler edinmelerini desteklemektedir.