
| Ders Kodu | : ÇEKO407 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Temel Alan Dersi. Endüstri İlişkileri dersinin amacı, öğrencilere işçi-işveren ilişkilerinin tarihsel gelişimini, temel aktörlerini ve süreçlerini öğretmektir. Ders kapsamında öğrenciler, sendikalar, toplu pazarlık, endüstriyel demokrasi ve sosyal diyalog gibi temel kavramları öğrenir; endüstri ilişkilerinin değişen yapısını ve dijitalleşmenin etkilerini analiz etme becerisine sahip olur. Ayrıca, ulusal ve uluslararası endüstri ilişkileri modelleri karşılaştırmalı olarak incelenir.
Endüstri İlişkileri dersi, işçi, işveren ve devlet arasındaki ilişkilerin yapısını ve dinamiklerini ele alır. Ders kapsamında öğrenciler sendikal örgütlenme, toplu pazarlık, grev ve uzlaştırma süreçlerini öğrenir; işçi temsilciliği, sosyal diyalog ve endüstriyel demokrasi gibi konuları kavrar. Ayrıca dijitalleşme, küreselleşme ve esnek çalışma biçimlerinin endüstri ilişkilerine etkileri eleştirel bir perspektifle değerlendirilir.
| Doç. Dr. Mehmet Atilla GÜLER |
| 1. | Endüstri ilişkilerinin temel kavramlarını, tarihsel gelişimini ve aktörlerini öğrenir. |
| 2. | Sendikal örgütlenme, toplu pazarlık ve endüstriyel demokrasi süreçlerini analiz eder. |
| 3. | Ulusal ve uluslararası endüstri ilişkileri modellerini karşılaştırmalı olarak değerlendirir. |
| 4. | Dijitalleşme ve esnek çalışma biçimlerinin endüstri ilişkilerine etkilerini eleştirel biçimde analiz eder. |
| 5. | Endüstri ilişkilerinde sosyal adalet, eşitlik ve etik değerlere dayalı eleştirel bir bakış açısı geliştirir. |
| 1. | Görmüş, A. (2018). Endüstri İlişkileri Sistemlerinin Karşılaştırmalı Analizi: Benzeşme ve Farklılaşma Alanları. İzmit: Umuttepe Yayınları. |
| 2. | Topalhan, T. (2020). Endüstri İlişkileri. Ankara: Gazi Kitabevi. |
| 3. | Sevgi, H. (2021). 21. Yüzyılda Endüstri İlişkileri: Çalışma Yaşamının Dönüşümü, Aktörleri ve Geleceği. Notabene Yayınları. |
| 4. | Tokol, A. (2022). Endüstri İlişkileri ve Yeni Gelişmeler. Bursa: Dora Yayınları. |
| 5. | Kapar, R. (2023). Endüstri İlişkilerinin Güncel Sorunları ve Gelişme Alanları. Paradigma Akademi. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 1 | 21 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 30 | 1 | 31 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 122 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 |
OÇ-5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |