
| Ders Kodu | : ZT415 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Öğrencilerin meslek hayatında karşılaşacakları olası sorunlara nasıl yaklaşacakları ve bunlara çözüm bulmaya çalışırken yaratıcılıklarını geliştirmek hedeflenmektedir.
Öğrencilere sorun belirleme, eleştirilen düşünme, problem çözme ve meslekleriyle ilişkili tasarım üretme becerilerini kazandırmak için STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) çalışmaları yapılacaktır.
| Dr. Öğr. Üyesi Hulusi AKÇAY |
| 1. | Tasarım hakkında bilgi sahibi olur |
| 2. | İnsan hayatında tasarımın önemini kavrar |
| 3. | Etrafındaki tasarımları fark eder ve onları değerlendirebilir |
| 4. | Mesleğiyle ilgili tasarımlar geliştirebilir |
| 5. | Dünyadaki tasarım örneklerini daha iyi anlar |
| 1. | Mesleğim Hayatım, https://meslegimhayatim.meb.gov.tr/ |
| 2. | Pahl, G., Beitz, W., Feldhusen, J., Grote, K.H., 2010. Mühendislik Tasarımı Sistematik Yaklaşım. Türkçeye çeviren: Hüseyin Rıza Börklü., ISBN 978-975-8322-34-3, 620 sayfa, Hatiboğlu Basım ve Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara. https://link.springer.com/book/10.1007/978-1-84628-319-2 |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 1 | 3 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 76 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | |
OÇ-1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 | 2 | 5 | 3 | 3 |
OÇ-2 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 |
OÇ-3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 1 | 1 | 2 | 4 | 1 | 5 | 4 | 2 |
OÇ-4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 |
OÇ-5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 |