
| Ders Kodu | : PM219 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 3 |
Bu dersin amacı, peyzaj mimarlığı disiplininin sunduğu hizmetler kapsamında, engellerle ortaya çıkan sorunların çözümüne yönelik uygulama ve yöntemlerin aktarılmasını sağlamaktır. Bu kapsamda öncelikle engelli tipleri ve bu tiplere bağlı olarak bireyin bilişsel ve motor becerileri incelenecektir. Her bir bireyin psikolojik, sosyal ve fiziksel özelliklerine bağlı olarak yapılı çevrenin özelliklerinin de nasıl olması gerektiği sorusu cevaplandırılacaktır.
Öğrencilerin; engelli kavramını daha iyi anlamasını, engelsiz peyzaj tasarımının yöntemlerini daha iyi öğrenebilmesini, engelsiz peyzaj tasarımın peyzaj mimarlığı mesleği açısından önemini kavramasını sağlamak.
| Doç. Dr. Özgür KAMER AKSOY |
| 1. | Engelli kavramını detaylı olarak inceleme ve tartışma |
| 2. | Mekanların engelli kullanımına uygunluğunu yorumlayabilme, |
| 3. | Engelsiz peyzaj tasarımının yöntemlerini öğrenebilme, |
| 4. | Fiziksel mekân ile kullanıcıları arasındaki karşılıklı ilişkiyi kavrayabilme, |
| 5. | Tasarımda form ve fonksiyonun yeri ve önemini kavrama, |
| 6. | Kullanıcı davranışlarını engelsiz peyzaj tasarımı temelinde yorumlayabilme. |
| 1. | Stoneham, J. and P. Thoday, 1996, Landscape Design for Elderly and Disabled People. Garden Art Press, ISBN: 1–870673–20–4, 232 pp. |
| 2. | Koca, C., 2010. Engelsiz Tasarım Kılavuzu. Dünya Engelliler Vakfı, 122 s. - Koca, C., 2010. Dünya Engelliler Vakfı Engelsiz Şehir Planlaması Bilgilendirme Raporu, 35 s. |
| 3. | OZİDA, 2010. Yerel yönetimler İçin Ulaşılabilirlik Temel Bilgiler Teknik El Kitabı. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Yayınları, Ankara – Haziran 2010, Genel Yayın No: 49, ISBN: 978-975-19-4679-9, 122 s. |
| 4. | OZİDA, 2011. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı (OZİDA), Ulaşılabilirlik Broşürü. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 3 | 2 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 2 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 1 | 3 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 75 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||||||||
OÇ-2 | 4 | 5 | 3 | |||||||||||
OÇ-3 | 3 | 4 | 3 | |||||||||||
OÇ-4 | 4 | 5 | ||||||||||||
OÇ-5 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
OÇ-6 | ||||||||||||||