
| Ders Kodu | : PM105 |
| Ders Türü | : Zorunlu |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 2 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 5 |
Bitkilerin isimlendirilmesinde Latincenin önemi ve bitkilerin sınıflandırma sistemleri, peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanılan ağaçların taksonomik sınıflandırmaları, fizyolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve peyzaj çalışmalarında kullanım olanakları ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Bitki isimlendirmede Latincenin önemi, bitkilerin taksonomik sınıflandırması, bitkilerin tanınmasında faydalanılan ayırt edici özellikleri, yaprak dökme durumlarına göre ağaçların sınıflandırması, ağaçların peyzaj çalışmalarında kullanımında dikkat edilmesi gereken fizyolojik özellikleri ve ekolojik istekleri, ağaçların peyzaj mimarlığı çalışmalarında farklı amaçlarla kullanımının öğretilmesi.
| Dr. Öğr. Üyesi Abdullah AKPINAR |
| 1. | Latincenin bitkilerin isimlendirmesinde önemini kavrayabilme |
| 2. | Taksonomik sınıflandırma tanımını kavrayabilme ve taksonomik sınıflandırmasındaki kuralları öğrenebilme |
| 3. | Bitkilerin tanınmasında habitus, yaprak dökme durumu, çiçek, meyve, yaprak ve gövde özelliklerini kullanabilme |
| 4. | Farklı familya, cins ve türlere ait ağaçları ayırt edebilme |
| 5. | Ağaçların habitus, boy, taç çapı, çiçeklenme durumu gibi fizyolojik özelliklerini değerlendirebilme |
| 6. | Ağaçların sıcaklık, nem, su, mineral ve ph gibi ekolojik isteklerini kavrayabilme |
| 7. | Ağaçların peyzaj mimarlığı çalışmalarında kullanım amaçlarını kavrayabilme |
| 1. | Brickell, C., 1994. The Royal Horticultural Society Gardeners Encyclopedia of Plants&Flowers, Dorling Kindersley Limited, London, Great Britain. |
| 2. | Cheers, G., 1999. Botanica, Könemann Verlagsgesellschaft mbH, Cologne. |
| 3. | Coombes, A.J., 2000. Trees, Dorling Kindersley Limited., London, Great Britain. |
| 4. | Press, B., 1996. Trees, HarperCollins Publishers Ltd., London, Great Britain. |
| 5. | Kayacık, H., 1980, 1981, 1982. Orman ve Park Ağaçlarının Özel Sistematiği Cilt I, II ve III, İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul. |
| 6. | Orçun, E., 1969. Bitki Sistematiği Dersleri (H. Lübben’den çeviri) Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları: 24, Bornova, İzmir. |
| 7. | Orçun, E., 1972. Dendroloji I (İğne Yapraklı Ağaç ve Ağaçcıklar), Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova, İzmir. |
| 8. | Orçun, E., 1975. Dendroloji II (Yapraklı Ağaç-Ağaçcıkların Özellikeri ve Peyzaj Mimarisinde Kullanılışları), Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova, İzmir. |
| 9. | Pamay, B., 1992. Bitki Materyali I-II-III. İ.Ü. Orman Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Küçükkuyu, İstanbul. |
| 10. | Yaltırık, F., 1993. Dendroloji I (Gymnospermae), ve II (Angiospermae) İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Yayınları, İstanbul. |
| 11. | Mataracı, T., 2004. Ağaçlar: Marmara Bölgesi Doğa-Egzotik Ağaç ve Çalıları, TEMA Vakfı Yayını No: 39, İstanbul. |
| 12. | Namıkoğlu, N.G., 2008. Türkiye’nin Ağaçları ve Çalıları, Doğuş Grubu İletişim Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul. |
| 13. | Gülpınar, H., 2006. Bitkilerimiz, Türev Yayıncılık ve Matbaacılık San. Tic. Ltd. Şti. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %30 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Uygulama Sınavı | 1 | %10 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Uygulamalı Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Uygulama Sınavı | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 4 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 2 | 5 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 125 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |
OÇ-1 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-3 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-5 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-6 | 4 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
OÇ-7 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |