Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Çocuk ve Oyun
Ders Kodu: HF350
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 0
Kredi: 2
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Bu dersin amacı öğrenciye oyun ve oyuncağın çocuğun gelişimde önemini kavratma ve klinik ortamda oyun ve oyuncağı kullanımını sağlayacak beceri kazandırmaktır.

Özet İçerik

Bu derste oyunun tanım ve önemi, oyun ve oyuncağın çocuk gelişimdeki yeri ve önemi, çocuk hastalarda terapötik oyunun kullanımı ve çocuk hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri geliştirme konuları yer almaktadır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Hatice YILDIZ
Öğrenme Çıktıları
1.Oyun ve oyuncağın çocuğun gelişimde ve baş etmesindeki önemini kavrama
2.Oyunun çocuğun gelişimine olan etkilerini açıklayabilme
3.Oyun ve oyuncak seçiminde pediatri hemşiresinin sorumluluklarını açıklayabilme
4.Hastaneye yatan çocukta terapötik oyun kullanımını açıklayabilme
5.Pediatrik bakım sürecinde çocukların yaş dönemlerine özgü oyun ve oyuncağı kullanabilme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Akçay Didişen, N., Yardımcı, F., & Şen Celasın N. (2023). Oyunun Hastane Ortamındaki İyileştirici Gücü. 1. Baskı. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri
2.Atıcı, A. R. (2024). Oyunun tarihsel gelişimi oyun. Çocuk Gelişiminde Beden Eğitimi, Spor ve Oyun, 7
3.Yaşar Ekici, F. (2021). Oyunun tanımı ve önemi. Erken çocuklukta oyun gelişimi ve eğitimi.
4.Albayrak, E. A. (2024). Çocuk ve oyun. Sağlık Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XXI, 77.
5.Yıldız, D., & Tansel, İ. (2024). Kavram Analizi: Terapötik Oyun. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), 69-78.
6.Erkut, Z., & Aközlü, Z. (2024). Hemşirelik Alanında Terapötik Oyun ile İlgili Randomize Kontrollü Deneysel Tasarımla Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Akdeniz Hemşirelik Dergisi, 3(1), 27-35.
7.Esenay, F. I., & Açıkgöz, A. (2022). Yaş Dönemlerine Göre Terapötik Oyun ve Önemi. Turkiye Klinikleri Pediatric Nursing-Special Topics, 8(3), 41-52.
8.Pekyiğit, A., Yıldız, D., Fidancı, B. E., & Bağrıyanık, B. Ç. (2021). Hastanede yatan çocuklarda yaratıcı oyun yöntemi ile hastalık ve hastane kavramı: Niteliksel bir çalışma. Journal of Child, 21(2), 175-182.
9.Altuntaş, D., & Efe, E. (2022). Çocuklarda ağrı yönetiminde müzik: Lisansüstü tezler. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 5(2), 234-242.
10.Köseoğlu, S. A. (2023). Bir iletişim aracı olarak çocuk resmi ve özellikleri. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(1), 137-145
11.Köysüren, M. (2024). İnhaler tedavi öncesi vantrilok kukla yöntemi ile yapılan hazırlığın 4-6 yaş grubu çocukların anksiyete ve korku düzeylerine etkisi. Yükse LisansTezi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Oyunun tanımı, tarihçesi ve özellikleri
2. Hafta - Teorik
Oyunla ilgili kuramlar ve oyun evreleri
3. Hafta - Teorik
Oyun türleri
4. Hafta - Teorik
Oyunun çocuğun gelişimine olan etkileri- Fiziksel ve motor gelişime olan etkileri- Duygusal ve sosyal gelişime olan etkileri
5. Hafta - Teorik
Oyunun çocuğun gelişimine olan etkileri- Zihinsel gelişime olan etkileri- Dil gelişimine olan etkileri
6. Hafta - Teorik
Yaş dönemlerine göre oyun ve oyuncak güvenliği
7. Hafta - Teorik
Çocuk hastalarda terapötik oyunun kullanımı
8. Hafta - Teorik
Oyunda mizahın kullanımı
9. Hafta - Teorik
Çocuk hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri geliştirme- grup çalışması/- MüzikAra sınav
10. Hafta - Teorik
Çocuk hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri geliştirme-Müzik
11. Hafta - Teorik
Çocuk hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri geliştirme-Resim
12. Hafta - Teorik
Çocuk hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri geliştirme-yaratıcı drama
13. Hafta - Teorik
Çocuk hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri geliştirme-Kukla
14. Hafta - Teorik
Çocuk hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri geliştirme-Palyaço
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ödev62224
Ara Sınav1819
Dönem Sonu Sınavı110111
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi