
| Ders Kodu | : HF350 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 2 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 2 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Bu dersin amacı öğrenciye oyun ve oyuncağın çocuğun gelişimde önemini kavratma ve klinik ortamda oyun ve oyuncağı kullanımını sağlayacak beceri kazandırmaktır.
Bu derste oyunun tanım ve önemi, oyun ve oyuncağın çocuk gelişimdeki yeri ve önemi, çocuk hastalarda terapötik oyunun kullanımı ve çocuk hemşireliğinde yaratıcı ve geliştirici oyun aktiviteleri geliştirme konuları yer almaktadır.
| Dr. Öğr. Üyesi Hatice YILDIZ |
| 1. | Oyun ve oyuncağın çocuğun gelişimde ve baş etmesindeki önemini kavrama |
| 2. | Oyunun çocuğun gelişimine olan etkilerini açıklayabilme |
| 3. | Oyun ve oyuncak seçiminde pediatri hemşiresinin sorumluluklarını açıklayabilme |
| 4. | Hastaneye yatan çocukta terapötik oyun kullanımını açıklayabilme |
| 5. | Pediatrik bakım sürecinde çocukların yaş dönemlerine özgü oyun ve oyuncağı kullanabilme |
| 1. | Akçay Didişen, N., Yardımcı, F., & Şen Celasın N. (2023). Oyunun Hastane Ortamındaki İyileştirici Gücü. 1. Baskı. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri |
| 2. | Atıcı, A. R. (2024). Oyunun tarihsel gelişimi oyun. Çocuk Gelişiminde Beden Eğitimi, Spor ve Oyun, 7 |
| 3. | Yaşar Ekici, F. (2021). Oyunun tanımı ve önemi. Erken çocuklukta oyun gelişimi ve eğitimi. |
| 4. | Albayrak, E. A. (2024). Çocuk ve oyun. Sağlık Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar XXI, 77. |
| 5. | Yıldız, D., & Tansel, İ. (2024). Kavram Analizi: Terapötik Oyun. Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi, 13(1), 69-78. |
| 6. | Erkut, Z., & Aközlü, Z. (2024). Hemşirelik Alanında Terapötik Oyun ile İlgili Randomize Kontrollü Deneysel Tasarımla Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. Akdeniz Hemşirelik Dergisi, 3(1), 27-35. |
| 7. | Esenay, F. I., & Açıkgöz, A. (2022). Yaş Dönemlerine Göre Terapötik Oyun ve Önemi. Turkiye Klinikleri Pediatric Nursing-Special Topics, 8(3), 41-52. |
| 8. | Pekyiğit, A., Yıldız, D., Fidancı, B. E., & Bağrıyanık, B. Ç. (2021). Hastanede yatan çocuklarda yaratıcı oyun yöntemi ile hastalık ve hastane kavramı: Niteliksel bir çalışma. Journal of Child, 21(2), 175-182. |
| 9. | Altuntaş, D., & Efe, E. (2022). Çocuklarda ağrı yönetiminde müzik: Lisansüstü tezler. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 5(2), 234-242. |
| 10. | Köseoğlu, S. A. (2023). Bir iletişim aracı olarak çocuk resmi ve özellikleri. Stratejik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(1), 137-145 |
| 11. | Köysüren, M. (2024). İnhaler tedavi öncesi vantrilok kukla yöntemi ile yapılan hazırlığın 4-6 yaş grubu çocukların anksiyete ve korku düzeylerine etkisi. Yükse LisansTezi |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 2 | 56 |
| Ödev | 6 | 2 | 2 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 1 | 9 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 1 | 11 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||