
| Ders Kodu | : BSM313 |
| Ders Türü | : Bölüm Seçmeli |
| Ders Grubu | : Lisans |
| Eğitim Dili | : Türkçe |
| Staj Durumu | : Yok |
| Teori | : 3 |
| Uyg. | : 0 |
| Kredi | : 3 |
| Laboratuvar | : 0 |
| AKTS | : 4 |
Öğrencilerin toprak ve su kaynaklarının korunmasının tarımsal açıdan önemini kavramaları, toprak ve su mühendisliği bilgilerini kulanarak toprak ve su kaynaklarının korunumuna yönelik yapı ve tesislerin tasarımı hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır
Toprak ve su kaynaklarının korunumunun temel esasları, su ve rüzgar erozyonu, su ve rüzgar erozyonunun tarımsal açıdan yaratacağı olası risk ve hasarlar, önlemler
| Prof. Dr. Selin Muradiye AKÇAY |
| 1. | Türkiye topraklarındaki sorunların ve olası risklerin anlaşılması |
| 2. | Toprak ve su kaynaklarının korunmasına yönelik esasların kavranması |
| 3. | Toprak ve su korumada mühendislik önlemlerinin kavranması |
| 4. | Toprak ve su koruma amaçlı yapı ve tesisleri tasarlayabilme |
| 5. | Toprak ve su kaynaklarının sürdürülebilirliğinin sağlanmasında önemli esasların anlaşılması |
| 1. | Çanga, M. 1995. Toprak ve Su Koruma, A. Ü. Ziraat Fak.Genel Yayın No: 1386, Ankara, 1996. |
| 2. | Aküzüm, T. ve Öztürk, F. 1996. Topraksu Yapıları, Ankara Üniversitesi Ziraat FakültesiYayınları No:1448, Ankara. |
| 3. | Taysun, A., 1989. Toprak ve Su Korunumu. E. Ü. Zir. Fak. Yay. No: 92-III. |
| Değerlendirme Türü | Adet | Yüzde |
|---|---|---|
| Ara Sınav (Vize) | 1 | %40 |
| Dönem Sonu Sınavı (Final) | 1 | %60 |
| Etkinlik | Sayısı | Ön Hazırlık | Süre | Toplam Iş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|---|
| Kuramsal Ders | 14 | 2 | 3 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 5 | 15 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 10 | 5 | 15 |
| TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat) | 100 | |||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | |
OÇ-1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
OÇ-5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |