Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Yiyecek - İçecek ve Sosyal Medya
Ders Kodu: REM435
Ders Türü: Bölüm Seçmeli
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 2
Uyg.: 2
Kredi: 3
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Günümüz itibarıyla yaşanan teknolojik gelimeler hemen hemen her alanda köklü değişimlere sebep olmuş ve olmaya da devam edecektir. Küresel pazar ortamında değişime ayak uyduranın ayakta kalabileceği, uyduramayanın ise kaybolup gideceği bir dönem yaşanmaktadır. Özellikle bilgi iletişim teknolojilerinin hem bireysel, hem toplumsal etkileri açıkça ortadadır. Yeni ama oldukça güçlü bir mecra olarak kabul edilmesi gereken yeni medya/ sosyal medyanın kitleler üzerindeki rolü açıkça ortadadır.Dersin amacı yiyecek içecek işletmelerinde etkin, doğru ve verimli bir şekilde sosyal medyayı kullanıp yönetilme yetkinliğinin sağlanmasıdır.

Özet İçerik

Yiyecek içecek tanıtım, pazarlama, reklam, kriz yönetimi vb amaçlı sosyal medya kullanımı konusunda yetkinlik oluşturacak temel bilgiler

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Fulya MÜRTEZA
Öğrenme Çıktıları
1.Bilgi iletişim teknolojilerinin çağımızdaki önemini bilir.
2.Medyanın tanıtım, pazarlama ve reklam anlamında gücünün kavramıştır..
3.Sosyal medya kavramı , kullanımı hakkında bilgilidir.
4.Yiyecek içecek sektöründe ve turizm sektöründe sosyal medya kullanımında yetkindir.
5.Sosyal medyanın yiyecek içecek sektörü ve turizm sektöründe kullanımı sürecinde kritik konuları bilir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Sosyal Medya ile Dijital Pazarlama, Alaattin Çağıl
2.Sosyal Medyada yeni paydaşlar, yeni teknikler, Özlem Alikılıç
3.Sosyal Medya Pazarlaması for Dummies, Stephanie Diamond, Shiv Shing
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Bilgi İletişim Teknolojileri Hakkında Genel Bilgi
2. Hafta - Teorik
letişim Teknolojilerinin Gelişim Süreci
3. Hafta - Teorik
Küresel Pazar Ortamları Ve Rekabet Olgusu
4. Hafta - Teorik
İletişim Teknolojileri Ve İnternet
5. Hafta - Teorik
İnternet
6. Hafta - Teorik
Sosyal medya
7. Hafta - Teorik
Yiyecek İçecek İşletmeleri Ve Sosyal Medya
8. Hafta - Teorik
Yiyecek İçecek İşletmeleri Ve Sosyal Medya
9. Hafta - Teorik
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medyada Tanıtım
10. Hafta - Teorik
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medyada Tanıtım
11. Hafta - Teorik
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
12. Hafta - Teorik
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medyada Reklam Uygulamaları
13. Hafta - Teorik
Yiyecek İçecek İşletmelerinde Sosyal Medya Kullanımı İle İlgili Örneklerin İncelenmesi
14. Hafta - Teorik
Turizm Sektörü İtibarıyla Sosyal Medya Kullanımında Dikkat Edilecek Konular
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders141242
Uygulamalı Ders141242
Ara Sınav1718
Dönem Sonu Sınavı1718
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
OÇ-1
3
5
5
1
1
OÇ-2
3
5
5
1
1
OÇ-3
3
5
5
1
1
OÇ-4
3
5
5
1
1
OÇ-5
3
5
5
1
1
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026