Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
Destinasyon ve Marka
Ders Kodu: REM228
Ders Türü: Zorunlu
Ders Grubu: Lisans
Eğitim Dili: Türkçe
Staj Durumu: Yok
Teori: 3
Uyg.: 1
Kredi: 4
Laboratuvar: 0
AKTS: 4
Amaç

Marka olmanın giderek daha fazla önem kazandığı turizm sektöründe, markalaşmanın ve sürdürülebilirliğin yöntemlerini değerlendirmektir.

Özet İçerik

İşletmeler ve destinasyonlar bazında markalaşma ile ilgili marka imajı, marka sadakati, marka farkındalığı gibi konular ele alınacaktır.

Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof. Dr. Atila YÜKSEL
Öğrenme Çıktıları
1.Markanın pazarlama alanındaki yeri ve önemini kavrar.
2.Marka olmanın yöntemlerini öğrenir.
3.Markanın isim, logo ve slogan gibi bileşenlerini tanır.
4.Marka konumlandırma ile, tüketicilerin zihnine nasıl hitap edilmesi gerektiğini öğrenir.
5.Hizmet markalamayı tanır.
6.Destinasyonların markalanması konusunda çeşitli örnekler üzerinden çıkarımlar yapabilir.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.Aaker, David A.(1996), Building Strong Brands. Free Press, Newyork
2.Ar, Aybeniz Akdeniz (2007), Marka ve Marka Stratejileri.Nobel Yayın, İstanbul.
3.Aktuğlu, Işıl Karpat (2009), Marka Yönetimi. İletişim Yayınları, İstanbul
4.Erdil, T. Sabri ve Yeşim Uzun (2009), Marka Olmak. Beta Yayınları, İstanbul.
5.Dereli, Türkay ve Adil Baykasoğlu (2007), Toplam Marka Yönetimi. Hayat Yayınları, İstanbul.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
1. Hafta - Teorik
Öğrencilerle tanışma, dersin işlenişi ve amacı hakkında bilgi verme
2. Hafta - Teorik
Turizm Pazarlaması ve Marka kavramı
3. Hafta - Teorik
Markanın bileşenleri (İsim, logo, ve slogan)
4. Hafta - Teorik
Marka türleri (Şemsiye markalar, jenerik markalar..)
5. Hafta - Teorik
Marka ile ilgili kavramlar-1(Marka kişiliği, kimliği, sadakati, imajı)
6. Hafta - Teorik
Marka ile ilgili kavramlar-2 (Marka denkliği, marka farkındalığı, marka tekerleği)
7. Hafta - Teorik
Markalaşma süreci
8. Hafta - Teorik
Markanın konumlandırılması ve yeniden konumlandırma, algılama haritaları
9. Hafta - Teorik
Marka iletişimi
10. Hafta - Teorik
Turizm işletmelerinde markalaşma örnekleri
11. Hafta - Teorik
Destinasyonlarda markalaşma örnekleri
12. Hafta - Teorik
Destinasyonlarda markalaşma örnekleri
13. Hafta - Teorik
Destinasyonlarda markalaşma örnekleri
14. Hafta - Teorik
Destinasyonlarda markalaşma örnekleri
Değerlendirme
Değerlendirme TürüAdetYüzde
Ara Sınav (Vize)1%40
Dönem Sonu Sınavı (Final)1%60
İş Yükü Hesaplaması
EtkinlikSayısıÖn HazırlıkSüreToplam Iş Yükü (Saat)
Kuramsal Ders142256
Ödev100110
Bireysel Çalışma5015
Ara Sınav114115
Dönem Sonu Sınavı115116
TOPLAM İŞ YÜKÜ (Saat)102
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
PÇ-1
PÇ-2
PÇ-3
PÇ-4
PÇ-5
OÇ-1
4
5
3
1
1
OÇ-2
3
4
3
1
1
OÇ-3
3
4
3
1
1
OÇ-4
3
3
3
1
1
OÇ-5
3
3
3
1
1
OÇ-6
3
3
3
1
1
Adnan Menderes Üniversitesi - Bilgi Paketi / Ders Kataloğu
2026